Vés enrere Laia de Nadal, única candidata a les eleccions a rector de la UPF

Laia de Nadal, única candidata a les eleccions a rector de la UPF

Catedràtica del Departament de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF, ha estat proclamada el 7 de febrer de manera definitiva per la Junta Electoral candidata a les eleccions a rector, que tindran lloc exclusivament per votació electrònica entre el 17 i el 20 de febrer del 2023.

07.02.2023

Laia de Nadal, catedràtica del Departament de Medicina i Ciències de la Vida (MELIS) de la UPF, ha estat proclamada el 7 de febrer de manera definitiva per la Junta Electoral candidata a les eleccions a rector de la UPF, que tindran lloc exclusivament per votació electrònica entre el 17 i el 20 de febrer del 2023, després que la seva candidatura hagi estat l’única presentada.

La campanya electoral de les eleccions a rector 2023 transcorrerà del 7 al 16 de febrer. El 20 de febrer, darrer dia de les votacions, hi haurà l’escrutini de vots i la publicació de resultats. L’endemà, 21 de febrer, tindrà lloc la proclamació provisional de la candidata electe, i després d’un termini per interposar recurs, el 27 de febrer hi haurà la proclamació definitiva.

Perfil de la candidata

Laia de Nadal (Barcelona, 1972) es va llicenciar en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona i posteriorment va fer el doctorat en la mateixa disciplina, en l’especialitat de Biologia Molecular i Bioquímica, l’any 2000. Més tard, va realitzar estades de recerca postdoctorals com a investigadora Ramón y Cajal a la Universitat Pompeu Fabra i a l’Eidgenössische Technische Hochschule (ETH) de Zuric.

Actualment és catedràtica del Departament de Medicina i Ciències de la Vida (MELIS) a la Universitat Pompeu Fabra. Dona classe als graus en Biologia Humana i en Enginyeria Biomèdica, i també dirigeix diverses tesis doctorals.

Pel què fa a la recerca, codirigeix el Grup de Recerca en Senyalització Cel·lular, afiliat a l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, que estudia com les cèl·lules responen i s’adapten als canvis del seu entorn. El grup se centra a caracteritzar el procés de senyalització, les dianes biològiques i la regulació de les funcions fisiològiques, com ara el cicle cel·lular i l’expressió dels gens necessàries per a l’adaptació de l’organisme a l’estrès. A més, és membre de diferents panels científics i ha estat guardonada amb el premi ICREA Acadèmia en les edicions dels anys 2012 i 2020.

En l’àmbit de gestió, ha estat sotsdirectora al Departament de Ciències de la Salut i la Vida, i des del maig del 2021 ocupa el càrrec de vicerectora de Transferència del Coneixement a la UPF.

Web de la candidatura

Per a més informació