Vés enrere La UPF s'integra a la plataforma d'educació en línia FutureLearn

La UPF s'integra a la plataforma d'educació en línia FutureLearn

La Universitat és la primera institució espanyola en participar-hi i una de les pioneres no britàniques. La plataforma, creada per la Open University, té el suport de la British Library, el British Council, el British Film Institute i la BBC.
03.03.2015

futurelearnmoocsLa Universitat s'integrarà properament a FutureLearn, la plataforma de cursos en línia creada per la Open University i que té el suport de la British Library, el British Council, el British Film Institute i la BBC.

Aquest acord d'ingrés convertirà la Universitat en la primera institució espanyola a oferir cursos en aquesta plataforma i en una de les pioneres no britàniques. Des del seu inici, fa quinze mesos, FutureLearn ha resgistrat més d'un milió d'estudiants de 190 països diferents.

El principal interès de FutureLearn és la integració d'innovadores eines d' storytelling aplicades a la docència i a la participació col·laborativa de l'alumnat, així com l'ús dels recursos de la biblioteca nacional britànica i la BBC.

En aquesta línia, Mireia Trenchs, vicerectora de Docència i Ordenació Acadèmica de la UPF, ha destacat que "entrem en una plataforma pionera en l'ús de la narració i l'aprenentatge social aplicat a l'educació que ens ajudarà a augmentar la projecció internacional dels nostres cursos". D'altra banda, ha remarcat que "la UPF té com a objectiu oferir MOOC innovadors i de qualitat a través de la plataforma, que també ha de servir per col·laborar amb altres institucions associades per desenvolupar projectes compartits".

Algunes de les propostes de cursos en línia que s'estan preparant des de la Universitat per a FutureLearn són  Medecine, Film and Literature; A Brief History of European Integration; 3D Graphics for the Web Programmers, o Innovation Ecosystems.

A banda de la UPF, també s'han afegit a la plataforma altres universitats d'arreu del món com la Universitat de Basilea (Suïssa), la Universitat de Bergen (Noruega), la Universitat París Diderot (França), la Universitat de Twente (Països Baixos) o la Universitat de Los Andes (Colòmbia).

FutureLearn va néixer amb la voluntat de ser la plataforma MOOC de referència a Europa, amb una selecció molt acurada de les seves institucions col·laboradores, d'acord amb uns criteris estrictes de qualitat i de projecció internacional.