Vés enrere La UPF acollirà l'oficina espanyola de l'Observatori dels Think Tanks

La UPF acollirà l'oficina espanyola de l'Observatori dels Think Tanks

L'acord amb aquesta institució de referència a Europa permetrà a la Universitat liderar projectes europeus en l'àmbit de la comunicació i els grups d'influència.
20.06.2013

Oliver Urrutia i Jaume CasalsLa Universitat Pompeu Fabra i l'Observatori dels Think Tanks, associació amb seu a París que estudia l'impacte dels laboratoris d'idees europeus en la configuració de les polítiques públiques, han signat recentment un conveni de col·laboració amb la finalitat d'instal·lar l'oficina a Espanya de l'Observatori dels Think Tanks i, concretament,  al campus del Poblenou de la UPF, en el marc del Grup de Recerca UNICA (Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual) de la Universitat.

El rector de la UPF, Jaume Casals, i el vicepresident de l'OTT, Oliver Urrutia, es van reunir el passat 11 de juny al Rectorat de la UPF per formalitzar l'acord, que també contempla la col·laboració d'ambdues institucions per impulsar diverses línies de recerca internacional en l'àmbit dels laboratoris d'idees i la influència.

A la trobada també hi van assistir Wen-Chih Kao, gerent de l'OTT; Miquel Rodrigo, director del Departament de Comunicació de la UPF, i els professors d'aquest Departament Jordi Xifra i Francesc Ponsa.

Segons Casals, "aquesta col·laboració representa una oportunitat estratègica perquè la UPF pugui liderar i ser capdavantera en la investigació i l'anàlisi dels laboratoris d'idees de la mà de l'Observatori dels Think Tanks, una institució de referència a Europa". Per la seva part, Urrutia va destacar "el prestigi i la qualitat de la UPF, universitat referent en la investigació sobre les organitzacions productores de coneixement que permet potenciar la línia de recerca de l'OTT".

En aquest context, la UPF és la primera universitat de l'Estat espanyol que disposa d'un grup de recerca sobre lobbies i Think Tanks, dirigit pel professor Jordi Xifra. A més, la UPF ha produït diversos estudis sobre els Think Tanks i ofereix una assignatura específica sobre aquest tema. Francesc Ponsa, periodista i professor associat de la UPF, és el director de l'Oficina espanyola de l'Observatori dels Think Tanks.

D'esquerra a dreta: Francesc Ponsa, Wen-Chih Kao, Jordi Xifra, Oliver Urrutia, Jaume Casals i Miquel Rodrigo L'Observatori dels Think Tanks és una associació nascuda a París l'any 2006 i que té per objecte l'estudi i l'anàlisi dels Think Tanks i el seu impacte en les polítiques públiques. L'OTT disposa d'un Consell d'Orientació format per una trentena d'acadèmics de gran reconeixement mundial en l'àmbit dels Think Tanks.