Vés enrere La plataforma FutureLearn escull la Universitat com a seu de la conferència de socis

Amb l’objectiu d'organitzar les línies estratègiques del seu programa. Tindrà lloc, l’11 i 12 d’abril, al campus del Poblenou. L’acte inclourà un debat protagonitzat per les professores Dolors Folch i Cristina Gelpí sobre les seves experiències en els MOOC.

06.04.2016

La plataforma FutureLearn de Cursos Oberts Massius en Línia (MOOC, Massive Open Online Courses) ha escollit la Universitat Pompeu Fabra com a seu de la seva conferència de socis. Els dies 11 i 12 d’abril, de 10.30 a 17.30 hores, i de 9.00 a 17.30, respectivament, quaranta membres d’aquesta plataforma es reuneixen a la sala Polivalent del campus del Poblenou i altres espais de la UPF per tractar les línies estratègiques del seu programa.

Sorgida l’any 2013, la plataforma creada per l'Open University compta amb 83 socis d’arreu del món, prop de 3,5 milions d’usuaris que han participat amb una varietat de cursos oferts per universitats punteres i organitzacions especialitzades provinents sobretot de les més prestigioses universitats i centres del Regne Unit. Amb FutureLearn hi col·laboren la BBC, el British Council, el British Museum, o la British Library, seu de l’equip, entre d’altres. La UPF es va integrar el 2015.

Participació de la UPF en la plataforma FutureLearn

El programa de l’acte és molt variat i contempla formats participatius en petits grups amb sessions expositives que recullen algunes de les experiències més destacades dels seus membres.  Manel Jiménez, docent i investigador del Departament de Comunicació, coordina els cursos que la universitat està oferint dins la plataforma FutureLearn i, a primera hora de la tarda del dilluns 11 d’abril, a la Sala Polivalent, farà una ponència en què resumirà l’experiència d’aquesta modalitat acadèmica MOOC a la UPF.

Dolors Folch, sinòloga i catedràtica emèrita del Departament d’Humanitats de la UPF va ser pionera en la participació de la UPF a FutureLearn amb el MOOC  "The European discovery of China " (setembre 2015) , i més recentment, la seva iniciativa l’ha continuada, entre altres,  Cristina Gelpí, professora del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, amb el curs “Parla'm amb les mans i escolta'm amb els ulls: introducció a la llengua de signes catalana” (abril, 2016).

Sobre aquestes experiències versarà el debat de les professores Dolors Folch i Cristina Gelpí, el 12 d’abril, de 14.00 a 15.00 hores, que tindrà lloc al plató  de l’edifici Tallers del campus del Poblenou, en un format d’entrevista televisiva que es realitzarà en directe en què les docents exposaran la seva experiència en l’oferta de MOOCs a través de FutureLearn a la UPF.

Finalment, Jaume Casals, rector de la UPF, posarà punt i final a les jornades i clausurarà els actes a les 16.15 hores, el 12 d’abril.

MOCCS UPF FutureLearn esmentats: