Vés enrere La metodologia com a objecte d’estudi, creació, experimentació i límits

La metodologia com a objecte d’estudi, creació, experimentació i límits

“Métodos creativos de investigación en comunicación social”, a càrrec del professor Frederic Guerrero-Solé, 24 de maig a les 17.30 hores al campus del Poblenou. Segona conferència del cicle Investigar en Comunicación Social, que organitzen el Departament de Comunicació i el Màster Universitari en Comunicació Social.

23.05.2016

Frederic Guerrero-Solé, expert en comunicació pública i professor del Màster Universitari en Comunicació Social de la UPF oferirà la conferència: “Métodos creativos de investigación en comunicación social”, segona sessió del cicle de conferències Investigar en Comunicación Social (ICS), el proper dimarts 24 de maig,  a les 17.30 hores, a l’aula 55.309, de l’edifici Tànger del campus del Poblenou de la UPF.

Una activitat de recerca que es va inaugurar el passat el 25 de febrer amb l’objectiu de presentar i debatre temes relacionats amb les principals tendències i metodologies de recerca en comunicació. Els conferenciants convidats són investigadors i professors vinculats al Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS), que imparteix el Departament de Comunicació de la UPF.

La metodologia és una part fonamental de la recerca

La presentació del ponent anirà a càrrec del professor Carles Pont, sotsdirector del Departament de Comunicació de la UPF, una conferència que tindrà com a fil conductor la metodologia com a part fonamental de la recerca. Com indica el professor Guerrero-Solé “cal evitar l’enlluernament per l’objecte d’estudi, concebre el mètode com a una seqüència d’eines que porten a aconseguir un determinat objectiu, fugir d’idees preconcebudes pensar i repensar els mètodes, fins i tot,  agafar-ne de prestats d’altres disciplines, de les humanitats, de les arts, amb una perspectiva d’interdisciplinarietat”.

Creativitat, experimentació i metodologia

Seguidament, a les 18.30 hores s’obrirà un espai de debat al voltant de quines són les limitacions de la metodología, el procés, la creativitat, l’experimentació en contextos actuals de recerca com ara l’”eye tracking”, el big data o els algorismes. Una taula rodona que s’iniciarà amb Lorena Gómez, membre de la Unitat d’Investigació en Comunicació Audiovisual (UNICA) i del Communication, Advertising and Society (CAS), i Mercè Oliva, investigadora del Grup de Recerca UNICA, ambdues docents del Departament de Comunicació de la UPF, amb l’objectiu de propiciar la participació entre tots els assistents i que estarà moderada per Manel Jiménez, professor i investigador del Departament de Comunicació de la UPF.

El cicle de conferències Investigar en Comunicació Social (ICS) forma part de les activitats del Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS) de la Universitat Pompeu Fabra. Les sessions estan dirigides a investigadors i estudiants interessats en la recerca en Comunicació Social, a investigadors de Ciències Socials i Humanitats en general, atrets pels fenòmens comunicatius, i a estudiants d'últim curs de graus en Comunicació o estudiants de tercer cicle.

L’assistència a les conferències és lliure amb inscripció prèvia: Pàgina d’inscripció

La conferència es podrà seguir en streaming a través de l'enllaç  https://www.upf.edu/retransmissions/teracue7.html

Així com també el compte Twitter del Màster Universitari en Comunicació Social
@ComSocialUPF