Vés enrere La comunicació intercultural i la resolució de conflictes centren un seminari organitzat per UNICA

Hi participarà Mette Lindgren Helde, professora de la Universitat de Linnaeus (Suècia) i experta en relacions interculturals i comunicació. Tindrà lloc el 30 de març, al migdia, al campus de la Comunicació - Poblenou.
28.03.2011

Mette Lindgren HeldeEl grup de recerca Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual (UNICA) del Departament de Comunicació de la UPF organitza el seminari " It's because of their culture", que se centrarà en la comunicació intercultural i la resolució de conflictes. Hi participarà Mette Lindgren Helde, professora de la Universitat de Linnaeus (Suècia), experta i consultora en resolució de conflictes, relacions interculturals i comunicació.

L'acte tindrà lloc el 30 de març, a les 12.00 hores, a la sala 52.415 del campus de la Comunicació - Poblenou (un espai amb un aforament limitat), i s'adreça principalment a estudiants de doctorat, màster i professorat del Departament de Comunicació, i a investigadors dels grups de recerca UNICA i Communication, Advertising & Society (CAS).

El seminari " It's because of their culture" tractarà al voltant de com els principis de la resolució de conflictes poden contribuir a desenvolupar la teoria i la pràctica en l'àmbit científic de la comunicació intercultural, i s'analitzaran diverses aproximacions teòriques al voltant d'aquest àmbit.

La multiculturalitat i la comunicació com a motors de la vida

Mette Lindgren Helde va estudiar un màster en Arts a la Universitat de Rosklide (Dinamarca) i es va especialitzar en comunicació intercultural, llengua espanyola i literatura. Va exercir com a professora en universitats i en organitzacions no governamentals i va treballar també a l'ajuntament d'Odense, on va portar a terme tasques d'assessoria, desenvolupament de projectes i comunicació. En aquesta localitat danesa va participar durant cinc anys en un projecte de cooperació entre l'estat, el municipi i els habitants d'un suburbi multiètnic.

Després de quinze anys treballant com a professional en l'àmbit de la multiculturalitat i la comunicació, continua pensant que aquests són encara els seus reptes professionals i de desenvolupament personal. Creu que les diferències entre persones són bàsiques per viure i per generar dinàmiques creatives, tot i que de vegades poden ser causa de conflicte i provocar dificultats en la comunicació i la cooperació. Les seves experiències vitals (com ara l'any que va passar de jove estudiant a Barcelona, el canvi de país  -de Dinamarca a Suècia- com a lloc de residència, o els molts viatges que ha fet al llarg de la seva trajectòria) li han donat la motivació i l'energia per tirar endavant la seva tasca.