Vés enrere L’editorial Elsevier acaba de publicar una guia per a una comunicació digital eficient

Un treball conjunt de Lluís Codina, professor del Departament de Comunicació i coordinador del Seminari d’Investigació del Grup de Recerca DIGIDOC, fet en coautoria amb Mario Pérez-Montoro professor de Ciències de la Informació de la UB.

14.09.2016

Navigation Design and SEO for Content-Intensive Websites: A Guide for an Efficient Digital Communication és una obra publicada pel grup editorial Elsevier aquest mes d’agost, de la qual és coautor Lluís Codina, investigador del Grup de Recerca en Documentació Digital i Comunicació Interactiva (DIGIDOC) i professor del Departament de Comunicació de la UPF, conjuntament amb Mario Pérez-Montoro,  professor de Ciències de la Informació de la Universitat de Barcelona. El llibre, publicat en anglès,  es troba disponible en format imprès i també en digital.

És una obra de contingut acadèmic i professional, té com a objectiu esdevenir una guia de referència per a una comunicació digital eficient. Presenta les principals característiques i pautes per a l'anàlisi i disseny de sistemes de navegació i d’accés a la informació eficients,  en els llocs web de contingut intensiu, com ara revistes acadèmiques i continguts periodístics.

D'altra banda, el llibre té com a objectiu presentar les eines de processament de la informació, incloent l'arquitectura de la informació i els sistemes de categorització de contingut, de manera que aquests dissenys garanteixin una bona experiència de navegació basada en les relacions semàntiques entre els elements de contingut. Es dona la circumstància que el llibre inclou captures del lloc webs d’universitat catalanes, com ara la Universitat Pompeu Fabra, com a exemples de bones pràctiques en disseny de la navegació.

A més, Navigation Design and SEO for Content-Intensive Websites inclou alguns exemples sobre les millors pràctiques en el disseny dels sistemes d'accés a la informació pel que fa les principals estructures, com ara formularis de consulta de cerca i pàgines de resultats de cerca. Finalment, el llibre descriu els fonaments de l'optimització de motors de cerca (en anglès Search Engine Optimization , SEO), especialment en motors de cerca orientats a les publicacions centrades en la comunicació i la cobertura de l'actualitat, incloent imatges i vídeos.

Resultat d'imatges de Lluis CodinaLluís Codina  és professor de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Imparteix docència en la Facultat de Comunicació, en els graus de Periodisme i de Comunicació Audiovisual. Coordina el Máster Universitari en Comunicación Social (MUCS) del Departament de Comunicació. És membre del Grup de Recerca en Documentació Digital i Comunicació Interactiva (DigiDoc), i coordina el Seminari de Recerca. Investigación. És autor de més de 200 articles en revistes acadèmiques i periodístiques i coautor de Web Semántica y Sistemas de Información Documental (Trea, 2009).

Obra de referència:

Mario Pérez-Montoro, Lluís Codina (2016, 1a. edició), Navigation Design and SEO for Content-Intensive Websites: A Guide for an Efficient Digital Communication, Oxford (Regne Unit),  Chandos Publishing (Elsevier), 22 d’agost, 178 pàgs, (ISBN 9780081006764).