Vés enrere Josep M. Casasús, Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya

Josep M. Casasús, Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya

Pioner en la recerca, divulgació i projecció del periodisme al nostre país, rep un dels màxims reconeixements que atorga el Govern català a títol personal. L'acte de lliurament tindrà lloc el proper 27 d'abril al Palau de la Generalitat.
12.04.2011

creulogoEl 12 d'abril, el Govern català va acordar concedir la Creu de Sant Jordi a 29 personalitats i 15 entitats que s'han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural.

Un dels distingits amb la Creu de Sant Jordi a títol personal ha estat el professor i periodista Josep Maria Casasús i Guri, per la seva trajectòria als mitjans de comunicació i la seva prestigiosa activitat acadèmica. Pioner en la recerca, divulgació i projecció del periodisme al nostre país, el professor Casasús té una extensa obra assagística i ha estat fundador i president de la Societat Catalana de Comunicació i de la Sociedad Española de Periodística, entitats des de les quals ha treballat intensament per la cultura catalana.

casasusJosep Maria Casasús i Guri (Barcelona, 1944), és doctor en Ciències de la Informació per la UAB, periodista i assagista, membre numerari de l'Institut d'Estudis Catalans, catedràtic de Periodisme i degà de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.

Va obtenir el premi extraordinari de doctorat per la seva tesi sobre el periodisme de Josep Pla, la primera que es va defensar sobre aquest erudit. Com a articulista ha obtingut els premis Gaziel, Avui i Joan Mañé i Flaquer. En el camp de l'assaig ha estat guardonat amb els premis Xarxa, Josep Vallverdú i Carles Rahola. És l'investigador català sobre comunicació i periodisme que ha publicat més llibres i articles sobre aquestes matèries. Amb la seva primera obra, Ideología y análisis de medios de comunicación (1972), va introduir a Espanya els mètodes estructuralistes d'anàlisi hemerogràfica dels mitjans de comunicació.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o una entitat per part de la Generalitat de Catalunya i l'acte de lliurament dels guardons està previst per al 27 d'abril, al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat.

Altres personalitats i entitats vinculades a la UPF que han merescut aquest apreciat guardó han estat:  Mercè Sala (2008), M. Rosa Virós (2007), Andreu Más Colell i Josep Fontana (2006) i l'Institut Joan Lluís Vives (2004), entre d'altres.