Vés enrere El Màster Universitari en Comunicació Social organitza un cicle de conferències de recerca

El dijous 25 de febrer, comença el cicle amb una ponència del professor Javier Díaz-Noci, “Investigar en Cibermedios”, seguida d’una taula rodona amb la participació de Pilar Medina i Carlos A. Scolari, tots ells professors del Màster i investigadors del Departament de Comunicació.

23.02.2016

El dijous 25 de febrer se inaugura un nou cicle de conferències Investigar en Comunicació Social  (ICS) que organitza el Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS) del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, coordinat pels professors Lluís Codina i Gemma Palà.

L'objectiu de les conferències és presentar i debatre temes relacionats amb les principals tendències i metodologies de recerca en comunicació. Els conferenciants són investigadors i professors vinculats al Màster Universitari en Comunicació Social, que imparteix el Departament de Comunicació de la UPF.

L’encontre entre el periodisme i la tecnologia digital

El concepte de cibermitjà neix de l’encontre entre el periodisme i la tecnologia digital, la qual cosa ha transformat els mitjans i les maneres clàssiques de comunicació social. Aquests canvis afecten a totes els agents, nivells i elements de la professió periodística. Al mateix temps, la tecnologia digital està modificant els processos tradicionals de recerca, elaboració i difusió dels missatges periodístics.

Al voltant d’aquest concepte, el programa ICS s’inicia amb la conferència “Investigar en Cibermedios”, a càrrec del professor Javier Díaz-Noci, catedràtic del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, historiador, periodista i expert en periodisme en línia,  a les 17.40 hores, a l’aula 55.309, de l’edifici Tànger, del campus del Poblenou de la UPF. Josep Fernández Cavia, director del Departament de Comunicació de la UPF, presentarà el ponent.

Seguidament, la sessió obrirà pas a una taula rodona a càrrec de Pilar Medina, coordinadora del Grup de Recerca CAS (Communication, Advertising and Society) i experta en identitats de gènere, orientació sexual o comunicació intercultural, i Carlos A. Scolari, expert en mitjans digitals, interfícies i ecologia de la comunicació, ambdós investigadors i professors del Màster Universitari en Comunicació Social, amb l’objectiu de propiciar un espai de debat i participació entre tots els assistents. La taula rodona estarà moderada per Josep Manel Jiménez, professor i investigador del Departament de Comunicació de la UPF.

La metodologia de la recerca en comunicació a debat

La taula rodona aprofundirà qüestions tractades en la conferència inaugural de Javier Díaz-Noci , com ara les noves línies i tendències de recerca que s’obren pas amb l’adveniment del periodisme digital, la metodologia de recerca quantitativa i qualitativa aplicada a la comunicació,  els mètodes experimentals i enquestes, etc.

El cicle de conferències Investigar en Comunicació Social (ICS) forma part de les activitats del Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS) de la Universitat Pompeu Fabra. Les sessions estan dirigides a investigadors i estudiants interessats en la recerca en Comunicació Social, a investigadors de Ciències Socials i Humanitats en general, atrets pels fenòmens comunicatius, i a estudiants d'últim curs de graus en Comunicació o estudiants de tercer cicle.

La següent conferència programada dins el nou cicle ICS serà el proper 24 de maig del 2016, amb el títol: “Métodos creativos de investigación en comunicación social”, a càrrec del professor Frederic Guerrero Solé.

L’assistència a les conferències és lliure amb inscripció prèvia: Pàgina d’inscripció

La conferència es podrà seguir en streaming a través de l'enllaç  https://www.upf.edu/retransmissions/teracue7.html

Enregistrament de la sessió inaugural Cicle de conferències “Investigar en Comunicació”