Vés enrere El cinema català ret un homenatge al professor Domènec Font

El cinema català ret un homenatge al professor Domènec Font

El catedràtic de Teoria i Història del Cinema de la UPF, que va morir el passat mes de maig, serà recordat per amics i companys de professió. L'acte, que tindrà lloc el 20 de juny a la Filmoteca de Catalunya, inclourà la projecció de The Band Wagon, de Minelli.
16.06.2011

Domènec FontEls Ensenyaments de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Comunicació de la UPF, juntament amb la Filmoteca de Catalunya i l'Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics, organitzen un acte d'homenatge a Domènec Font, catedràtic de Teoria i Història del Cinema de la UPF, que va morir el passat mes de maig.

L'acte, obert a tots els amants del cinema i al públic en general, tindrà lloc el 20 de juny, a les 19.00 hores, a la Filmoteca de Catalunya (Av. Sarrià, 33. Barcelona). Comptarà amb la participació d'una bona colla d'amics i companys de professió, que el recordaran a partir d'una ronda d'intervencions: cadascun d'ells glossarà breument un petit text escrit per Domènec Font, triat personalment, per tal d'incidir en alguna de les seves facetes com a estudiós del cinema.

Seguidament, es projectarà The Band Wagon / Melodías de Brodway, un film dirigit per Vicent Minelli l'any 1953. Domènec Font acabava sovint les seves classes, l'últim dia de curs, amb un fragment de la coreografia central d'aquesta pel·lícula, concretament de la cançó "Dancing in the Dark", dient que la vida s'havia de prendre com se la prenien els ballarins protagonistes.

Els participants en l'homenatge, en gran part acadèmics (per ressaltar la importància de Domènec Font com a estudiós del cinema en el marc de la universitat)  seran els següents: Xavier Antich, professor de la UdG; Miguel Morey, professor de la UB; Angel Quintana, professor de la UdG i crític cinematogràfic; José Enrique Monterde, professor de la UB i president de l'Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics, i els professors del Departament de Comunicació de la UPF Santiago Fillol, Ivan Pintor (ambdós exalumnes de Domènec Font), Carlos Losilla, i Imma Merino, (aquesta darrera, també professora associada de la UdG i crítica cinematogràfica).

Un intel·lectual polifacètic, estudiós de l'estètica del relat audiovisual

Domènec Font Blanch (Ponts, La Noguera, 1950), professor universitari, realitzador, guionista i historiador, es va doctorar en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra (1996). Al llarg de la seva vida va compaginar l'activitat docent i investigadora amb l'exercici de diversos càrrecs acadèmics, com ara el de vicedegà dels Estudis de Comunicació Audiovisual (2000-2004) i de degà dels Estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF (2004-2008). El juliol del 2008 va ser elegit, per un mandat de quatre anys, president del Consell Consultiu i Assessor de BTV.

A més de la seva tasca com a docent, ha estat el responsable dels grups de recerca CINEMA (Col·lectiu d'Investigació Estètica dels Mitjans Audiovisuals) de la UPF i de l'Observatori de Cinema Europeu Contemporani (OCEC). Va ser el director de la Mostra Internacional de Cine Europeu Contemporani (MICEC) que es va celebrar anualment a Barcelona entre els anys 2005 i 2008. Els seus interessos intel·lectuals s'han centrat principalment en l'estètica del relat audiovisual i el diàleg entre el cinema, les arts visuals i el pensament contemporani, així com també en els corrents estètics i industrials del cinema europeu contemporani.

> Altres e-notícies relacionades:
Mor el professor Domènec Font, estudiós del cinema i de l'estètica del relat audiovisual