Vés enrere El CAC premia una recerca del professor Roberto Suárez

El CAC premia una recerca del professor Roberto Suárez

En la XXII edició dels premis que atorga el Consell Audiovisual de Catalunya, Roberto Suárez Candel, investigador del grup UNICA,  ha aconseguit el premi per la seva recerca sobre les polítiques públiques de la televisió digital terrestre a la UE.
03.06.2010

Roberto Suárez Candel, professor i investigador del Departament de Comunicació de la UPF, ha obtingut el primer premi de recerca en comunicació audiovisual atorgat pel Consell Audiovisual de Catalunya. Roberto Suárez obté el guardó per la seva tesi doctoral " Las políticas públicas de la televisión digital terrestre en la Unión Europea. Estudio comparado de Suecia y España", la qual va ser defensada a la UPF el 30 de setembre de 2009 i va obtenir la qualificació Excel·lent cum laude. La recerca va ser dirigida per Mònica Terribas (UPF) i el Carles Llorens (UAB).

L'entrega del premi es farà efectiva el divendres 18 de juny a les 12:00 hores al Palau de Centelles (Baixada de Sant Miquel, 8 - Barcelona). Aquest guardó denota la rellevància de la recerca duta a terme pel professor Roberto Suárez atès que la seva tesi doctoral va guanyar també el primer premi a projectes de tesi doctoral atorgats per la Fundación Autor- SGAE, el 2006.

Actualment, a més de col·laborar amb el Departament de Comunicació de la UPF i el Grup de Recerca UNICA, Roberto Suárez exerceix com a Marie Curie Post-doctoral Research Fellow al Hans Bredow Institute for Media Research d'Hamburg (Alemanya). Gràcies al finançament de la Comissió Europea, dirigeix el projecte de recerca "Redefining and Repositioning Public Service Broadcasting in the Digital and Multiplatform Scenario: Agents and Strategies."

RobertoSuarez_2010d

Roberto Suárez Candel  (1978) és llicenciat en Comunicació Audiovisual per la UPF (2001). Va obtenir una Beca de Formació de Personal Investigador de l'AGAUR  (2002-2005) per fer un doctorat al Departament de Comunicació. Durant la realització de la tesi doctoral va obtenir una beca de mobilitat AGAUR per realitzar una estada de recerca a la Institutionen för Journalistik Medier och Kommunikation
(JMK) de la Universitat d'Estocolm (Suècia). La seva trajectòria internacional queda també palesa amb la publicació de diversos capítols de llibre i articles així com amb la participació en conferències arreu d'Europa.

Com a investigador, Roberto Suárez forma part de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual (UNICA), dirigida pel professor Josep Gifreu i amb la qual ha participat en diferents projectes de recerca competitius. Com a docent, és professor associat del Departament de Comunicació de la UPF i ha estat responsable de l'assignatura Estructura i Ecologia dels Mitjans Audiovisuals dins la llicenciatura de Comunicació Audiovisual fins al curs 2009/2010.

Altres e-notícies relacionades:

El professor Roberto Suárez ha aconseguit una beca Marie Curie