Vés enrere Artur Tort, alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF, guanya el Premi César a la Millor Fotografia pel film Pacifiction

Artur Tort ja havia rebut el Prix Lumière i el Gaudí pel seu treball de fotografia a la pel·lícula Pacifiction, dirigida pel cineasta català Albert Serra. Els Premis César, els més prestigiosos del cinema francès, van guardonar també aquesta mateixa pel·lícula en la categoria de Millor Actor.

27.02.2023

En la darrera edició dels Premis César, els més prestigiosos del cinema francès, un dels guardonats ha estat Artur Tort, alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF. En la cerimònia de lliurament d’aquests guardons, celebrada el passat divendres 24 d febrer, Artur Tort va rebre el Premi César a la Millor fotografia per la pel·lícula Pacifiction, dirigida per Albert Serra. Els premis són concedits per l'Académie des Arts et Techniques du Cinéma.

Artur Tort ja havia rebut el Prix Lumière i el Gaudí pel seu treball de fotografia a Pacifiction

Artur Tort (Vic, 1990) va acabar els seus estudis de Comunicació Audiovisual a la UPF l’any 2015. Pel seu treball a Pacifiction, Artur Tort (Vic, 1990) ja havia rebut el Prix Lumière a França, que va rebre el passat 16 de gener, i el Premi Gaudí, que va recollir el passat 22 de gener.

Tort col·labora habitualment amb els projectes cinematogràfics d’Albert Serra. Anteriorment, ja havia treballat com a director de fotografia i muntador a Liberté (2019), presentada a la Secció Oficial Un Certain Regard al Festival de Cannes; Roi Soleil (2018), Premi a la Millor Pel·lícula al FID Marseille; La mort de Louis XIV (2016), o Singularity (2015). Tort també és un dels fundadors de la productora Escafior Films i s’ocupa habitualment de la realització de videoclips de grups musicals com Mishima, El Petit de Cal Eril o Núria Graham.

Dos Premis César per a Pacifiction

Pacifiction va guanyar en dues de les nou categories en què havia estat nominada als César. A més del premi a la millor fotografia per a Artur Tort, la pel·lícula va guanyar el César al Millor Actor, que va reconèixer la interpretació del seu protagonista,  Benoît Magimel.

Magimel interpreta el representant de l’Estat francès a l’illa de Tahití, a la Polinèsia Francesa. La pel·lícula explica com, a través d’actes oficials i contactes informals, va prenent el pols a la població local, especialment quan es comença a estendre el rumor que s’ha divisat un submarí a l’entorn de l’illa, que podria significar la represa dels assajos nuclears francesos a la zona.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació