Vés enrere Vuit projectes emprenedors competiran a la final del programa Start-UPFlama

Vuit projectes emprenedors competiran a la final del programa Start-UPFlama

Optaran a ajuts i suport per a la seva constitució com a empreses en una jornada que es durà a terme el 23 de febrer. El programa inclou xerrades de directius de les companyies Glovo i Vicio i una taula rodona amb alumni emprenedors.
02.02.2022

Vuit idees de negoci d’estudiants i alumni de la UPF competiran a la final del programa de foment de l’emprenedoria Start-UPFlama. Optaran a ajuts i suport per a la seva constitució com a empreses en una pitch competition que es durà a terme el dia 23 de febrer, de 10.00 a 13.00 hores, a l’auditori del campus del Poblenou.

El rector de la UPF, Oriol Amat, donarà la benvinguda als assistents, que també podran escoltar les xerrades de dos membres destacats de l’ecosistema emprenedor barceloní: el mànager general de Glovo Espanya, Xavier Virgili, i el CEO i cofundador de Vicio, Aleix Puig. Compartiran els seus coneixements i experiències sobre el procés de creació i expansió dels negocis i la gestió empresarial.

Completarà el programa una taula rodona moderada pel cap d’emprenedoria de la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle, Albert Domingo, on participaran representants de les start-ups creades per alumni de la UPF MyRealFood, GameSquare i Expai, que es troben en ple procés de creixement.

La jornada estarà oberta al públic, però per assistir-hi és necessària la inscripció prèvia.

Finançament i suport

Cada projecte disposarà de cinc minuts per presentar la seva proposta davant d’un jurat format per la vicerectora de Transferència del Coneixement de la UPF, Eulàlia de Nadal; el director de la plataforma d’acceleració d’start-ups Attico Lab, Quino Fernández; el vicedegà de Transferència de Coneixement de la UPF-BSM, Ramon Bastida; i el director general del Tecnocampus, Josep Lluís Checa.

Les propostes guanyadores obtindran un màxim de 3.000 euros per invertir en serveis necessaris per a la seva constitució com a empreses i disposaran de l’acompanyament de l’organització per dur a terme aquests tràmits.

Aquesta és la primera edició del programa Start-UPFlama, una iniciativa de la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle per impulsar els projectes emprenedors a la comunitat universitària. El programa va començar al setembre amb 31 equips que van rebre un curset en línia en format nanoMOOC per ajudar-los a idear les seves propostes de valor i els seus models de negoci seguint el model Business Model Canvas.

A l’octubre, el jurat del programa va seleccionar 12 projectes que van accedir a una formació intensiva a la UPF Barcelona School of Management, on han rebut formació i titulació en aspectes bàsics de l’emprenedoria com ara la gestió financera, el màrqueting, la negociació o les presentacions pitch.

Els projectes finalistes

Les idees de negoci que participaran a la final del 23 de febrer són les següents:

• Acta Diürna: plataforma per compartir, consumir, validar i valorar continguts periodístics.
  • Ahcarya: app dedicada al ioga que corregeix els moviments dels usuaris mitjançant intel·ligència artificial.
  • Altés: plataforma per posar en contacte clients amb dissenyadors i artesans per crear mobles personalitzats.
  • Construint per Tothom: iniciativa basada en la utilització de contenidors marítims per oferir habitatges assequibles a persones en risc d’exclusió social.
  • Food To Feed (F2F): projecte que proposa el processament d’excedents i residus alimentaris per elaborar nous productes.
  • PictoLex: projecte dedicat a la creació de documents jurídics en format de còmic, utilitzant un llenguatge senzill i amb plena validesa legal.
  • Som BCN: plataforma de compra d’entrades per a activitats d'oci i cultura a Barcelona.
  • VirTest: tecnologies d’intel·ligència artificial i realitat virtual i augmentada per ajudar metges i empreses a realitzar simulacions i testejar productes.

Amb la col·laboració de:

04. Educació de qualitat