Vés enrere Estudiants de Publicitat i Relacions Públiques formen part de l'equip responsable de la campanya de la propera edició de la Barcelona World Race

Irene Ferré, Ramon Balcells i Roberto David Donaldson, després de guanyar un concurs obert de creativitat publicitària que ha transcorregut durant cinc mesos, s'han integrat a l'agència Dribbling, amb la qual podran desenvolupar-se professionalment.
27.05.2014

Els tres estudiants de la UPF durant la seva presentació davant el juratEl projecte fet per Irene Ferré, Ramon Balcells i Roberto David Donaldson, estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Comunicació de la UPF, ha guanyat el concurs de creativitat per a la campanya de la propera edició de la Barcelona World Race (BWR) organitzat per la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB) i la UPF.

Aquesta iniciativa, amb l'objectiu de vincular i acostar els estudiants de la Universitat al món professional, s'emmarca en la col·laboració, promoguda des del grau en Publicitat i Relacions Públiques, amb fundacions i institucions que portin a terme activitats relacionades amb els estudis, per mitjà de concursos i implementació de treballs dins dels plans docents de les assignatures.

Els tres estudiants de la UPF, amb el seu projecte guanyador, ja s'han incorporat a l'agència Dribbling Publicitat (que és l'encarregada de dissenyar i materialitzar la campanya). Amb aquesta estada, remunerada i tutelada per la pròpia agència, tindran l'oportunitat de desenvolupar les seves idees dins el món professional i integrar-se plenament en les tasques pròpies de l'àmbit publicitari.

Cinc mesos de treball i una estreta col·laboració

A partir d'un acord amb la FNOB, quinze estudiants de tercer i quart curs de la titulació de Publicitat i Relacions Públiques van presentar cinc projectes que tenien com a objectiu trobar fórmules per unir els valors associats a la volta al món a dues persones amb els dels ciutadans de Barcelona, i així procurar la màxima difusió de la tercera edició de la BWR, que sortirà del port de la capital catalana el proper 31 de desembre.

El procés del concurs va començar el passat mes de novembre, quan els quinze estudiants van participar en una xerrada informativa impartida per l'equip de comunicació i màrqueting de la BWR i l'agència Dribbling, per conèixer els aspectes esportius, organitzatius i històrics de la regata i explicitar els objectius de la campanya.

Després de cinc mesos de treball, que ha estat tutoritzat periòdicament per professors de la UPF i coordinat per l'agència, els estudiants van presentar els seus projectes el passat 29 d'abril al Centre d'Interpretació Barcelona Wolrd Race a un jurat format per càrrecs institucionals i de la Universitat vinculats a la comunicació, que després d'una llarga deliberació, van decidir premiar l'equip Vela, integrat per Irene Ferré, Ramon Balcells i Roberto David Donaldson.

Els membres del jurat van ser Elisabet García, directora de Serveis Publicitaris de l'Ajuntament de Barcelona; Núria Brugera, directora de comunicació de l'Autoritat Portuària de Barcelona; Andor Serra, director general de la FNOB; Matilde Obradors, vicedegana de la Facultat de Comunicació i directora del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UPF i Bernad Arce, professor del Departament de Comunicació de la UPF.

Matilde Obradors destaca aquesta vinculació dels estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques amb l'entorn professional, que es promou any rere any des dels Estudis: "Fruit d'aquesta col·laboració amb empreses i institucions, es dissenyen iniciatives que no pretenen col·lidir amb el món professional. Es tracta d'una immersió integral, en cooperació amb les empreses, sense entrar en competència amb les agències de publicitat i de comunicació, sinó col·laborant amb elles".