Vés enrere El públic escull "Les amigues de l'Àgata" com el millor film del Festival de Cinema d'Autor de Barcelona

És el segon any consecutiu que el premi recau en una pel·lícula concebuda com a Treball de Fi de Grau dels estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF. Laia Alabart, Alba Cros, Laura Rius i Marta Verheyen són les autores del film.
10.05.2015

Un fotograma del film amb les quatre protagonistesLaia Alabart, Alba Cros, Laura Rius i Marta Verheyen, graduades en Comunicació Audiovisual per la UPF, són les autores de "Les amigues de l'Àgata", el film millor puntuat pels assistents a l'edició d'enguany del Festival de Cinema d'Autor de Barcelona (D'A).

Aquest és el segon any consecutiu que una pel·lícula concebuda com a Treball de Fi de Grau dels estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF aconsegueix el premi del públic del D'A, un dels certàmens cinematogràfics més importants de la ciutat comtal. L'any passat, el film guanyador en aquesta categoria va ser "Sobre la marxa", dirigit per Jordi Morató, també graduat en Comunicació Audiovisual per la UPF.

L'òpera prima de les quatre joves realitzadores de la UPF tracta l'esquerda que es produeix en un grup d'amigues quan s'enfronten a la separació que representa entrar a la universitat. La pel·lícula sorgeix d'un projecte supervisat pels cineastes Isaki Lacuesta i Elias León Siminiani i pel crític de cinema Gonzalo de Lucas, professors del Departament de Comunicació de la UPF.

El film, que va projectar-se el diumenge 26 d'abril al teatre del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), va ser l' única pel·lícula del festival en exhaurir les entrades, fins i tot dies abans del passi. L'èxit d'afluència va permetre organitzar un passi extraordinari, que va tenir lloc el passat diumenge 3 de maig.

Tràiler de "Les amigues de l'Àgata"