Vés enrere El Laboratori d'Aprenentatge de la UPF organitza una nova sessió del cicle de xerrades Recerca EDvolució

La 3a sessió del cicle porta per títol 'La internacionalització de la universitat i les aules multilingües i multiculturals: implicacions lingüístiques, identitàries, actitudinals i educatives del projecte TRANSLINGUAM-UNI'
04.11.2022

En la darrera dècada les aules universitàries han rebut un nombre creixent d’estudiants d’orígens culturals i lingüístics diversos. Així, s’han transformat en espais multilingües i multiculturals on sovint la docència s’imparteix en una llengua estrangera. A l’hora d’impulsar estratègies d’internacionalització, les universitats apel·len als beneficis d’aquesta transformació. Tanmateix, cal conèixer quines conseqüències comporta aquesta transformació des d’un punt de vista lingüístic, identitari, actitudinal i educatiu.

En aquesta sessió, dirigida no només a investigadors sinó, sobretot, a responsables acadèmics i a professorat universitari, presentarem resultats del projecte de recerca TRANSLINGUAM-UNI (Ref. AEI/FEDER PGC2018-098815-B-I00) Competència transcultural en aules universitàries amb plena docència en anglès: Llengües, actituds, sensibilitat intercultural i identitat. Debatrem les conseqüències de l’esmentada transformació i n’extraurem conclusions que serveixin per prendre decisions informades respecte de la internacionalització de la universitat del segle XXI.

•  24 de novembre del 2022, de 11:00-13:00 h (sessió en català)
  •  Sala Nau 51.100, Campus del Poblenou, o participació en línia
  •  Les inscripcions són obertes i se certifica la participació com a activitat docent

Programa:

• 11.00 h: Presentació a càrrec del vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació, Manel Jiménez, i de la comissionada per a la Recerca en Innovació Educativa, Davinia Hernández-Leo.
  • 11.15-12.15 h: Resultats i lliçons del projecte TRANSLINGUAM-UNI, a càrrec de:
    • Mireia Trenchs Parera (Departament d’Humanitats; IP del projecte TRANSLINGUAM-UNI i del grup GREILI; grup ALLENCAM)
    • Carmen Pérez Vidal (Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge; IP dels projectes SALA i COLE; grup  ALLENCAM)
    • Andreana Pastena (Departament d’Humanitats, GREILI)
    • Socorro Ibáñez (Departament d’Humanitats, GREILI)
  • 12.15-12.50 h: Debat obert sobre els resultats del projecte, a càrrec de Josep Maria Castellà Lidon, degà de la Facultat d’Humanitats
  • 12.50-13.00 h: Cloenda, a càrrec de Davinia Hernández-Leo, comissionada per a la Recerca en Innovació Educativa