Vés enrere Ironía y destino

Ironía y destino

• Autor: Ivan Pintor Iranzo
  • Col·lecció: Aldea Global
  • Edició: Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de València

Sinopsi

Figuras del cómic. Forma, tiempo y narración secuencial del professor del Departament de Comunicació Ivan Pintor es proposa aproximar-se a una perspectiva formal i estructural centrada en la historieta, en els recursos amb els quals compte, els sistemes retòrics desenvolupats pel còmic i la manera de mimesis, és a dir la manera en la qual es crea la il·lusió de la reproducció dels esdeveniments que integren el relat. La historieta pot contemplar-se en funció de tres inscripcions fonamentals: la que sorgeix de la seva pertinença a la configuració visual seqüencial; la que afecta la seva forma plàstica i neix de la seva capacitat per a hibridar paraula i escriptura i, finalment, aquella que concerneix a la seva difusió, al seu lloc en el consum de masses. A través del cos d'aquest breu compendi d'aspectes formals, es proposa una aproximació centrada en la tècnica que mediï entre la vinyeta i els dos desplegaments que donen peu a la configuració seqüencial: la pàgina i l'àlbum.