Atrás Presentació del nou Centre d’Investigació en Salut Laboral (CISAL)

Presentació del nou Centre d’Investigació en Salut Laboral (CISAL)

Estarà dirigit per Fernando García Benavides, professor del CEXS i ubicat al PRBB. El nou centre és fruit d'un conveni entre la UPF, la Corporación Mutua i l'Institut Sindical del Treball, l'Ambient i la Salut (ISTAS).
17.02.2009

D'esquerra a dreta: Heraclio Corrales, Octavio Granado, Josep Joan Moreso i Fernando RodrigoL'acte de presentació del nou Centre d'Investigació en Salut Laboral (CISAL) va tenir lloc el dimarts 17 de febrer al migdia a l'auditori del  Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB). Va estar presidit per Josep Joan Moreso, rector de la UPF; Octavio Granado, secretari d'Estat de la Seguretat Social del Ministeri de Treball i Immigració; Heraclio Corrales, director corporatiu de Corporación Mutua i Fernando Rodrigo, director de l'Institut Sindical de Treball, Ambient i Salut (ISTAS).

El programa de l'acte va incloure una conferència a càrrec d' Eusebio Rial, director de l'Observatori Europeu de Riscos de l'Agència Europea per a la Seguretat i la Salut en el Treball, que va pronunciar la ponència " Investigació i transferència en seguretat i salut en el treball: prioritats des d'una perspectiva europea".

El Centre d'Investigació en Salut Laboral (CISAL) s'ha creat arran d'un conveni entre la UPF, Corporación Mutua i l'Institut Sindical del Treball, l'Ambient i la Salut (ISTAS). Estarà dirigit per Fernando García Benavides, professor del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF,  amb l' objectiu principal d'esdevenir un centre de referència nacional i internacional en aquesta matèria tant per als treballadors com per a les empreses.

logo del CISALL'activitat investigadora del CISAL se centrarà en els temes de major importància per a la salut laboral, ja sigui per la seva magnitud o gravetat o pel seu impacte econòmic i social, i es dividirà en les àrees següents: les condicions de treball, les desigualtats en la salut laboral, els danys a la salut i les polítiques de seguretat i la salut en el treball.

Els principals objectius estratègics del centre, que estarà integrat al Parc de Rercerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), són proporcionar coneixements i informació per mitigar i prevenir els problemes de salut laboral, així com formar investigadors i professionals altament qualificats en aquesta matèria, que, posteriorment, puguin contribuir a assolir els objectius del CISAL.