Vés enrere Vine i gaudeix de la primera Jornada de Portes Obertes al nou campus de la Comunicació – Poblenou

Tindrà lloc el dissabte, 16 de maig, de 10:00 a 14:00 hores, al nou campus de la Comunicació de la UPF al 22@. Estaran oberts tots els departaments del campus i durant la Jornada es lliuraran els premis del IX Concurs de Traducció.
14.05.2009

El proper dissabte 16 de maig el campus de la Comunicació - Poblenou (Roc Boronat 138. Barcelona), obrirà les portes per mostrar els estudis i la recerca que es fan als seus Departaments i Instituts.  Aquest curs acadèmic al campus de Comunicació - Poble Nou s'imparteixen graus en Comunicació Audiovisual; Enginyeries de Sistemes Audiovisuals de Telecomunicació, en Informàtica i en Telemàtica; Llengües Aplicades; Periodisme i Traducció i Interpretació. ´

A destacar que en el decurs de la Jornada es lliuraran els premis del XI Concurs de Traducció. És un concurs que reflexteix la vitalitat que tenen les llengües a les aules i que atorga divuit premis, tres en cada modalitat a estudiants que cursen l'ESO, Batxillerat o siguin alumnes de les escoles d'idiomes de les institucions que coorganitzen el premi amb la UPF.

La visita inclourà també alguna de les instal·lacions més emblemàtiques al nou campus com són les noves cabines de traducció per als estudis de Traducció i Interpretació, així com també el plató de televisió per als ensenyaments de Comunicació que els assistents tindran l'oportunitat de conèixer en directe. El Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació (CRAI), un entorn dinàmic on s' integren tots els serveis universitaris que donen suport a l' aprenentatge i a la recerca relacionats amb el món de la informació i les noves tecnologies, està inclós a l'itinerari de la visita.

Exhibicions que oferirà la Jornada

Pel que fa a la recerca i la innovació que es fa al campus, diversos grups de recerca de diferents Departaments han preparat per aquesta ocasió una mostra de les activitats de recerca,  amb caràcter divulgatiu i amb uns continguts adequats per a tot tipus de públic.

El Grup de Recerca d'Experimentació en Comunicació Interactiva presentarà el seu tobogan interactiu. Es tracta d'un tobogan inflable on es projecta un joc interactiu amb el que els nens hi poden jugar a la mateixa vegada que baixen pel tobogan. És resultat d'una recerca que busca incrementar la comunicació interactiva dels infants que presenten problemàtiques especials com ara l'obesitat o la manca de socialització.

El Grup de Recerca en Tecnologies dels Mitjans Cognitius presentarà el billar virtual, un billar projectat sobre una taula que reacciona a la interacció humana. El sistema interpreta les accions del jugador i simula la situació visual de les boles com si es tractés d'un joc de billar real. Això es pot fer gràcies a un sistema reactiu format per un projector i una càmera que estan controlats per un ordinador que analitza en tot moment la situació i que dona lloc a la projecció d'imatges associades.

El Grup de Recerca en Imatge Computacional i Tecnologies de Simulació en Biomedicina mostrarà com serà la medicina del futur basada en la simulació d'imatges mèdiques per ordinador: el projecte @neurIST, on es pretén identificar, mitjançant simulacions virtuals, les necessitats i limitacions dels actuals tractaments quirúrgics dels aneurismes cerebrals així com possibles millores.

El Grup de recerca en Tecnologia Musical presentarà diferents projectes de recerca. El primer, la Reactable, és un instrument musical col·laboratiu dotat d'una interfície tangible en forma de taula. Desplaçant i rotant fitxes transparents sobre una taula lluminosa diverses persones comparteixen el seu control fent així música de forma col·laborativa. El segon, el Kaleivoicescope, és un sistema que permet transformar la veu d'una persona a una altre, com per exemple, la veu d'un home en la d'una dona o la d'un adolescent en un robot. El tercer i últim projecte és un sistema de captura i visualització dels moviments que fa un violinista mentre toca una peça de música.

L'ús de les noves tecnologies per a l'aprenentatge és una de les línies de recerca del Grup de recerca en Tecnologies Interactives. A aquesta jornada, mostrarà una eina educativa innovadora: uns questionaris electrònics que utilitzen els mapes interactius de GoogleMaps. Els visitants podran interaccionar amb els qüestionaris i podran aportar les seves impressions, que seran projectades mitjançant uns post-its digitals interactius pensats per a l'ocasió.

Totes aquelles les persones que estiguin interessades en fer una visita guiada pel campus de la Comunicació - Poblenou de la UPF el proper 16 de maig,  poden fer la corresponent inscripció a l'adreça [email protected]