Vés enrere Tres graduats en Comunicació Audiovisual de la UPF, guardonats als VI Premis Gaudí

Són Neus Ballús i Pau Subirós, amb quatre premis, entre d'ells el de Millor Pel·lícula i Millor Guió pel film La Plaga, i David Pastor per Los últimos días, amb set guardons, que inclouen el de Millor Film en llengua no catalana i Millor Fotografia.
02.02.2014

Aquest mes de febrer tenen lloc dos dels grans esdeveniments cinematogràfics a escala estatal, en els quals es premia l'excel·lència en les diferents arts de l'àmbit del cinema. Enguany són diversos els graduats i professors de la Universitat Pompeu Fabra que han destacat en els diversos àmbits del setè art i que opten a premis de reconeixement internacional. Neus Ballús i Pau Subirós, flamants premis Gaudí

L'Acadèmia del Cinema Català premia a diversos membres de la comunit at universitària UPF

L'Acadèmia del Cinema Català, i els seus VI Premis Gaudí , han reconegut aquest passat diumenge 2 de febrer les millors pel·lícules i professionals catalans, entre d'ells diversos graduats de la UPF que han mostrat la seva excel·lència amb obres de gran qualitat en el àmbit del cinema català.

La plaga , opera prima de Neus Ballús, guionada amb la col·laboració de Pau Subirós, ambdós estudiants del màster en Documental de Creació de l'IDEC-UPF, s'ha alçat com la gran triomfadora de la nit amb els premis a millor pel·lícula, millor direcció, millor guió i millor muntatge, aconseguint 4 dels 5 premis pels que estava nominada.

A mig camí entre el documental i la ficció, els protagonistes d'aquest film no són realment actors, s'interpreten a si mateixos desprès d'haver estat treballant intensament amb la directora durant més de quatre anys. La plaga presenta una visió objectiva de la vida a la perifèria de Barcelona. És una pel·lícula d'històries creuades, d'incertesa i amb l'esperit rebel que caracteritza l'Espanya de la crisi.

Per altra banda, la pel·lícula Los últimos días , thriller post-apocalíptic dirigit i escrit per Àlex i David Pastor, aquest últim llicenciat en Comunicació Audiovisual a la UPF, també s'ha emportat nombrosos premis com són el de millor film en llengua no catalana, fotografia, direcció artística, so, efectes especials, direcció de producció i maquillatge-perruqueria, en total 7 de les 11 nominacions a les que aspirava. Logo Premis Gaudí

D'entre els nominats també es trobaven d'altres produccions en què han participat membres de la comunitat universitària UPF com són La por , dirigida per Jordi Cadena, professor del grau en Publicitat i Relacions Públiques, i produïda per Oberon Cinematogràfica amb la participació de TVC que comptava amb cinc nominacions; i El cuerpo d'Oriol Paulo i Lara Sendim, ambdós llicenciats en Comunicació Audiovisual a la UPF, coproduïda per Rodar y Rodar Cine, Antena 3 i TVC, nominada a Millor Pel·lícula en llengua no catalana.

La plaga i 3 bodas de más, nominades als premis Goya

Logo premis Goya Per altra banda, el 9 de febrer es va celebrar la 28ª edició de la gala dels Premis Goya , atorgats per la Acadèmia de les Ciències i les Arts Cinematogràfiques espanyola. A la categoria de Millor direcció novella, Neus Ballús va ésser nominada pel film prèviament esmentat La plaga , coproduïda per El Kinògraf S.L, TVC i ARTE France.

També trobarem el guionista Breixo Corral, llicenciat en Comunicació Audiovisual a la UPF i guionista de sèries televisives com El internado o Vive Cantando, ambdues produccions d'Antena 3, nominat Millor Guió amb Pablo Alén per 3 bodas de más , coproduïda per Apaches Entertainment, Think Studio, Ciskul i Atresmedia Cine

Aquesta pel·lícula de gènere còmic dirigida per Javier Ruiz Caldera parla sobre Ruth, una noia que descobrirà com valorar-se a si mateixa desprès d'haver d'assistir per obligació als casaments dels 3 homes que més la han influenciat al llarg de la seva vida. La pel·lícula compta amb la col·laboració d'actors com Imma Cuesta, Martiño Rivas, Paco León, Berto Romero i l'actor llicenciat en Humanitats a la UPF Quim Gutiérrez.

Altres notícies relacionades:

"La Plaga", l'opera prima de Neus Ballús, s'estrena a Barcelona