Vés enrere L’empresa Thomson Reuters presenta la llista d’investigadors més influents del 2015

Entre els investigadors més citats de l’any, s’hi troba Roderic Guigó, professor associat a la Universitat Pompeu Fabra.
14.01.2016

Roderic Guigó, un dels investigadors inclosos a la llista Highly Cited Researchers 2015A partir d’informació extreta de la base de dades Essential Science Indicators (ESI), l’empresa Thomson Reuters ha confeccionat la llista "Highly Cited Researchers 2015" amb els investigadors internacionals que han signat un major nombre de Highly Cited Papers durant l’any 2015, és a dir, aquells que ocupen l’1% més elevat de citacions per camp científic i any.

Entre els 3.216 investigadors que apareixen a la llista, hi ha 51 espanyols (1,63% del total mundial), incloent 15 catalans. Entre aquests trobem Roderic Guigó, investigador del Centre de Regulació Genòmica (CRG) i professor associat de la Universitat Pompeu Fabra. Catalunya, que l’any passat va ser la comunitat autònoma amb més investigadors a la llista, ha quedat desmarcada a la segona posició per Madrid, d’on són 17 dels investigadors. Seguit de la regió catalana trobem el País Valencià (5 investigadors), Andalusia (5), Galícia (3) i les Illes Balears (1).

Per sectors institucionals (cal tenir en compte que hi pot constar més d’una afiliació), el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) ocupa la primera posició estatal de forma destacada, amb 21 dels 51 científics. Pel que fa a Catalunya, 8 investigadors provenen d’universitats; 6 dels Centres de Recerca de Catalunya (CERCA); 5 estan vinculats a la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats ( ICREA); i, per últim, 3 corresponen a centres catalans del CSIC.

Highly Cited Researchers és una llista anual on la companyia Thomson Reuters reconeix els principals investigadors en ciències de tot el món. En l’edició actual s’ha donat prioritat a la recerca més contemporània, amb articles i revisions de les revistes indexades a la base de dades Web of Science (WoS) en el període 2003-2013. A més, en lloc d’usar les citacions totals com a mesura de la influència o impacte científic, només s’han tingut en compte els articles més citats. Les dades s’han organitzat en 21 camps científics i, de manera excepcional, per a les revistes multidisciplinàries com Nature o Science, cada article s’ha reassignat a un camp específic.