Vés enrere El Festival de San Sebastián selecciona diverses produccions d’alumni i estudiants de Comunicació Audiovisual i del màster en Documental de Creació

Entre altres, hi concursen Las letras de Jordi de Maider Fernández, en la categoria de Nuevos Directores; el film Ojos Negros de Marta Lallana i Ivet Castelo, en la secció Made in Spain; l’òpera prima Les dues nits d’ahir de Pau Cruanyes i Gerard Vidal, candidata al Premi de la Indústria Glocal in Progress, i el curtmetratge Greata (Nàusea), de Jana Jubert i Gerard Gil en la secció Nest Film Students.

30.08.2019

Del 20 al 28 de setembre, tindrà lloc el Festival de San Sebastián, la seva 67a. edició. Dins les modalitats del certamen s’han seleccionat diverses produccions d’alumni i d’estudiants del grau en Comunicació Audiovisual del Departament de Comunicació de la UPF i del màster en Documental de Creació de BSM-UPF.

En la secció competitiva Nuevos Directores, una de les categories més rellevants del Festival i amb un premi dotat amb 50.000 euros, hi ha el llargmetratge documental  Las letras de Jordi, dirigit per Maider Fernández, alumni del màster en Documental de Creació (2016-2017). “El documental seleccionat en aquesta secció del Festival va ser el projecte que la directora va desenvolupar en els estudis de màster i que posteriorment ha pogut realitzar”, comenta Jordi Balló, director del màster i degà de la Facultat de Comunicació de la UPF. Com també va ser gestat en el decurs del màster,  el treball documental d’Oliver Laxe, O que arde, anteriorment guardonat en el Festival de Cannes i que ara concursa en el Festival de San Sebastian en la categoria Perlas de otros festivales.

La secció Made in Spain té com a principal objectiu donar difusió internacional al cinema espanyol. Enguany ha seleccionat setze produccions, entre les quals hi ha diversos films de directors formats en els estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF. Per exemple, Marta Lallana i Ivet Castelo amb Ojos Negros, l’opera prima amb que van guanyar la Biznaga de Plata en la secció Zonazine en el Festival de Màlaga. I també ha estat seleccionats el tercer llargmetratge de Carlos Marqués-Marcet: Los días que vendran, així com El viatge de la Marta (Staff Only), segon treball de Neus Ballús, alumni del màster en Documental de Creació de la BSM-UPF, els quals concorren al festival conjuntament amb directors de llarga trajectòria como ara Pedro Almodóvar o David Trueba.

Dins la categoria Premi de la Indústria Glocal in Progress, l’òpera prima dels alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, Pau Cruanyes i Gerard Vidal: Les dues nits d’ahir és candidata a aquest guardó dedicat a donar més visibilitat a les produccions europees en llengües no hegemòniques. El premi consisteix en la post-producció de la cinta original a format digital DCP per poder ser estrenada a les sales de cinemes subtitulada en castellà i anglès. Anteriorment, Cruanyes i Vidal van guanyar el Premi SGAE Nova Autoria a la millor direcció-realització al Festival de Sitges 2017 pel curtmetratge Celebració presentat per la Universitat Pompeu Fabra.

Finalment, el curtmetratge Greata (Nàusea), de Jana Jubert i Gerard Gil, estudiants de quart curs del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, competeixen en la secció Nest Film Students. El film forma part del treball de l’assignatura Direcció Cinematogràfica que imparteix  el professor Santiago Fillol i que ha estat enregistrat amb càmera analògica. El premi té com a objectiu impulsar els futurs treballs de joves estudiants interessats en l’aprenentatge de la tècnica i el llenguatge cinematogràfics i recolzar la distribució i la internacionalització dels curtmetratges presentats a concurs. Està dotat amb 10.000 euros.

Perfils dels protagonistes:

Jordi Balló