Vés enrere El campus de la Comunicació – Poblenou acull un dels congressos més importants en l'àmbit de les tecnologies de la informació

La 13a. edició de la IV09 Conference tindrà lloc del 15 al 17 de juliol i està organitzat pel grup de recerca en Recuperació d'Informació i Mineria de Dades al Web del DTIC.
13.07.2009

D el 15 al 17 de juliol tindrà lloc a l'auditori del campus de la Comunicació -  Poblenou de la UPF la 13a. edició de la IV09 ( Information Visualization), una de les conferències més importants sobre les tecnologies de la informació que se celebra anualment a Europa. Teresa Garcia Milà, vicerectora de Política Científica de la UPF, presidirà l'acte d'inauguraràció del 15 de juliol pel matí.

La conferència ha estat organitzada pel professor Juan Carlos Dürsteler i el grup de recerca en Recuperació d'Informació i Mineria de Dades al Web (WRG), del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, conjuntament amb la London South Bank University (Regne Unit).

La trobada tindrà un caire marcadament transversal i interdisciplinari centrat en les metodologies i la recerca al voltant de la visualització de la informació. Una àrea temàtica que es pot definir com un procés d'interiorització del coneixement mediat per la percepció de la informació,  i que està associada a un gran nombre de disciplines que abasten des de les ciències experimentals i biomèdiques a les enginyeries, els recursos multimèdia i el comerç.

Com a activitat prèvia a la IV09, el 14 de juliol tindrà lloc la segona edició del Taller sobre Recerca Doctoral en Visualització de la Informació, organitzat per la Societat de la Visualització de la Informació. En el decurs de la jornada, diversos investigadors que estan treballant en aquest àmbit presentaran els seus treballs per tal d'establir un espai de debat científic interactiu entre els assistents.

Del 15 al 17 de juliol s'esdevindrà la conferència IV09 que aplegarà 150 persones inscrites i més de 50 ponències acceptades. La recerca i la innovació en  visualització de la informació, serà el tema principal, un àmbit del coneixement que darrerament està experimentant una creixent demanda de transferència d'informació a través de la computació. Aquest interès posa de relleu l'estreta relació entre la universitat i la indústria,  i la necessitat d'estimular espais de debat entre investigadors i tècnics per tal de conèixer els nous desenvolupaments i avenços relacionats amb aquestes tecnologies de la informació.

A més, en el decurs de la IV09 s'han previst quatre simposis especialitzats que es realitzaran en paral·lel en el decurs del congrés i que giraran al voltant d'àmbits específics on la visualització és especialment rellevant, com per exemple, els entorns rurals i la biomedicina:

• Viz09 - International Conference on Visualisation
  • GMAI09 - 4th International Conference on Geometric Modeling & Imaging
  • BuiltViz09 - 3rd International Conference Visualisation in Built and Rural Environments
  • MediViz09 - 6th International Conference BioMedical Visualization

El programa detallat del Congrés i dels simposis satèl·lit es pot consultar a la web: