Vés enrere Docents d’espanyol com a llengua estrangera actualitzen els seus coneixements a la UPF

El XVII Encuentro Práctico de Profesores ELE va combinar deu conferències plenàries amb tallers d'intercanvi d'experiències pràctiques.
18.12.2008

aula de la UPFAmb l'objectiu de buscar nous camins per millorar i renovar la docència de llengües estrangeres i avançar cap a nous projectes per compartir amb els alumnes, els dies 19 i 20 de desembre tindrà lloc al campus de la Ciutadella de la UPF el XVII Encuentro Práctico de Profesores ELE.

Es tracta d'una trobada pràctica de professors d'espanyol com a llengua estrangera (ELE), que vol ser un espai d'intercanvi d'experiències i materials dins d'aquest col·lectiu, i que està organitzada per les empreses International House Barcelona i Difusión, amb la col·laboració de la UPF i la UB.

Al llarg de dues jornades, la trobada -que s'inaugurarà el 19 de desembre a les 10.00 hores a l'auditori- combinarà deu conferències plenàries amb el tradicional intercanvi d'experiències pràctiques, recollides en una trentena de tallers. Els participants són reconeguts professionals i investigadors de l'ensenyament de llengües estrangeres provinents d'universitats i d'altres centres d'ensenyament i de difusió d'idiomes d'Espanya i Europa.

Les ponències i els tallers, les primeres des d'una perspectiva més teòrica i els segons centrats en les experiències i les aplicacions de caire més pràctic, abordaran temes ben variats, una mescla d'aspectes tecnològics, psicopedagògics, lingüístics i d'organització i mètodes docents, sempre relacionats amb l'aprenentatge i l'ensenyament d'idiomes dins de l'aula.

Destacada participació de professors de la UPF

Tres professors del Departament de Traducció i Filologia de la UPF participaran activament en aquesta trobada, ja sigui com a ponents, exposant algun taller pràctic o formant part del comitè científic.

Dins del primer grup hi trobem a Daniel Cassany, que amb la intervenció "Lectura crítica a classe i en línia", presentarà una perspectiva crítica en l'aprenentatge de la lectura. Durant la seva ponència, analitzarà el fet que avui en dia, a la xarxa, coexisteixen dades verídiques amb la propaganda i la mentida. Llegir textos requereix (a més de comprendre la idea principal, recuperar detalls o reconèixer paraules importants) distingir la credibilitat de la falsedat,  així com identificar l'autor de cada text, la seva ideologia i el seu punt de vista.

Dins de la secció de tallers pràctics, Carmen López parlarà de "Com treballar el vocabulari i la gramàtica per produir discursos en ELE". La professora de la UPF, partint del coneixement de les paraules en un context i funció determinats dins del discurs, plantejarà la composició de textos mitjançant les combinacions sintàctiques rendibles del vocabulari i el valor pragmàtic que aquestes combinacions adquireixen en comunicació.

Finalment, el professor de la Universitat  Ernesto Martín Peris, juntament amb Miquel Llobera (UB) i Peter Slagter (Universitat Utrecht) formen el comitè científic de la trobada, la celebració de la qual coincideix amb l'Any Internacional dels Idiomes i l'Any Europeu de Diàleg Intercultural.