Atrás La Càtedra Telefónica de Producció Multimedia de la UPF coordina un debat en línia sobre tecnologia del coneixement

30.10.2006

telefonica
La Càtedra Telefónica de Producció Multimedia de la Universitat Pompeu Fabra, juntament amb Barcelona Media-Centre d'Innovació, coordina una plataforma de debat en línia sobre Tecnologia del coneixement. El debat, plantejat en format de blocs i obert a tothom qui hi vulgui participar, s'emmarca dins l'espai Creamos el Futuro, organitzat per Telefónica amb l'objectiu d'incentivar el diàleg sobre tecnologia i transformació social.

Creamos el Futuro proporciona eines de treball en xarxa per facilitar que tant estudiosos i investigadors de la innovació tecnològica com analistes dels impactes tecnològics en la societat puguin intercanviar opinions entre si i plantejar temes de discussió a tots aquells qui tinguin inquietud per saber com serà la societat del futur.

Telefónica ha estructurat la discussió en sis línies temàtiques diferents (Educació i Cultura, Sanitat, Indústria i Serveis, Nanotecnologia, Biotecnologia i Tecnologia del Coneixement), totes elles coordinades per diferents universitats i centres de recerca de l'Estat espanyol. En cadascuna d'elles s'intentarà donar respostes a unes preguntes inicials que aniran adaptant-se en el decurs de les conversacions en xarxa. Paral·lelament a aquest espai públic de discussió, s'ha proporcionat un espai de diàleg tancat reservat a experts i acadèmics de les diferents àrees.

La Càtedra Telefónica de Producció Multimedia, fruit d'un conveni de col·laboració signat el febrer de l'any 2001 entre Telefónica i la UPF, es dedica essencialment a la recerca de productes multimedia amb objectius docents, tot i que també estudia la seva possible explotació comercial. Té com a missió formar equips pluridisciplinaris per escometre la preparació de productes de comunicació, que treballin en l'evolució de la tecnologia existent per a acostar-la a la forma de comunicació humana.