Atrás Marta Reynal-Querol guanya el premi de la Fundación Banco Herrero 2011

Marta Reynal-Querol guanya el premi de la Fundación Banco Herrero 2011

Atorgat a aquesta investigadora ICREA del Departament d'Economia i Empresa per la seva innovadora línia de recerca centrada en el desenvolupament econòmic, els grups ètnics i els conflictes bèl·lics.
07.06.2011

La desena edició del premi de la Fundación Banco Herrero 2011 ha estat atorgat a Marta Reynal-Querol, investigadora ICREA i professora del Departament d'Economia i Empresa de la UPF i és la primera vegada que s'atorga a una dona economista. Aquest guardó dotat amb 30.000 euros, distingeix la recerca de joves investigadors de menys de 40 anys amb una recerca destacada en l'àmbit del coneixement econòmic, empresarial i social.

martareynalfotoMarta Reynal-Querol ha merescut aquesta distinció per la seva innovadora línia de recerca centrada en el desenvolupament econòmic, els grups ètnics i els conflictes bèl·lics. Dins d'aquesta mateixa línia, ha ampliat els seus estudis analitzant el paper i la importància que tenen els trets personals i psicològics dels líders, pel que fa al desenvolupament empresarial i social dels seus països. Segons ha afirmat, alguna de les conclusions preliminars dels seus treballs suggereixen que "el nivell educatiu dels líders és una característica important per al desenvolupament econòmic: quan més gran és el nivell educatiu dels líders, més creixen els països".

Marta Reynal-Querol, és professora d'investigació ICREA al Departament d'Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra i també de la Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona-GSE). És membre del consell editorial de la revistes Journal of Conflict Resolution i European Journal of Political Economy. El 2008, li va ser concedit un ajut Starting Grant del Consell Europeu per a la Recerca.

La seva trajectòria acadèmica s'inicia a la UPF, en què primer es va graduar en Economia a la UPF (1995) i tot seguit va cursar amb "honors" el màster en Economia i Empresa (1996). Seguidament, es va doctorar en Economia a la London School of Economics and Political Science (2001). Professionalment, ha treballat per al Banc Mundial del 2001 al 2005, i imparteix docència al Departament d'Economia i Empresa a la UPF.

Ha publicat en les millors revistes científiques del seu àmbit d'expertesa i la seva àrea principal d'interès és l'estudi de les causes i les conseqüències dels conflictes i les guerres civils. Ha estudiat la relació entre la fragmentació religiosa i ètnica, la polarització i el conflicte, així com l'eficàcia de la intervenció estrangera i el seu impacte en el desenvolupament institucional.

Actualment està treballant en l'elaboració d'una base de dades sobre les característiques dels líders, a partir del segle XX fins els nostres dies, línia innovadora i que ha acaba de ser seleccionada com a mereixedora del premi de la Fundación Banco Herrero.

Altres e-notícies relacionades:

El paper dels líders polítics en la prevenció dels conflictes

Les arrels econòmiques del terrorisme domèstic