Atrás Guillem López, nou conseller del Banc d'Espanya

Guillem López, nou conseller del Banc d'Espanya

24.02.2005

casasnovas
Guillem López i Casasnovas, professor del Departament d'Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat nomenat avui pel Consell de Ministres nou conseller del Banc d'Espanya. Amb aquest nomenament és cobreix una de les vacants que hi havia en el consell de govern d'aquest organisme, que està format per deu membres, dels quals quatre d'ells són nats, i els restants són elegits pel Govern a proposta del Ministeri d'Economia. El mandat dels consellers és de sis anys, renovable pel mateix període.

Guillem López (Ciutadella, Menorca, 1955) és doctor en Economia per la Universitat de York (Anglaterra) i catedràtic d'Economia Aplicada de la UPF des del juny de 1992. Ha estat vicerector d'Economia i Relacions internacionals i degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat i, des de 1996, és al capdavant del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF), des d'on actualment dirigeix el projecte d'avaluació de les polítiques sanitàries de les Comunitats Autònomes, per encàrrec de la Conselleria de Presidència de la Generalitat de Catalunya i el BBV.

Des de l'any 2002 és acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. També és membre de la Comissió Mixta de Valoracions de la Generalitat de Catalunya, així com dels consells assessors del Ministeri de Sanitat i Consum, del Departament de Sanitat del Govern balear i del Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya.

L'any 2000 va rebre el premi de la Societat Catalana d'Economia per la seva recerca sobre el dèficit fiscal de Catalunya amb l'Estat, i el 2001 el Joan Sardà Dexeus al millor llibre d'Economia per la publicació de La sanitat catalana i els seus referents en països desenvolupats. El novembre de l'any passat va ser nomenat col·legiat de mèrit del Col·legi d'Economistes de Catalunya en reconeixement "a la seva activitat docent i el seu mestratge en l'ensenyament de l'economia de la salut i en la gestió pública".

Les seves àrees d'investigació preferents són el mesurament de l'eficiència en el sector públic, la revisió del paper del sector públic en general i en l'àmbit sanitari en particular, el finançament de les hisendes territorials, l'avaluació de les polítiques socials i fiscals i l'impacte de la nova immigració en el territori.

Actualment forma part de dues comissions d'experts creades per la Generalitat de Catalunya per estudiar la racionalització del finançament de la despesa sanitària i el dèficit fiscal català.