Atrás Guillem López Casasnovas presidirà l'associació internacional d'economia de la salut

L'IHEA compta amb més de 2.000 investigadors afiliats i el mandat del professor de la UPF és per al període 2009-2013.
11.09.2008

Guillem López CasasnovasGuillem López Casasnovas, catedràtic d'Economia de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat elegit nou president de la International Health Economics Association ( IHEA). Aquesta organització mundial, amb seu a la Temple University (Estats Units), compta amb prop de 2.000 afiliats provinents de les millors universitats i centres de recerca en economia de la salut del món.

El professor López Casasnovas, un reconegut expert en l'àmbit de l'economia de la salut i fundador del Centre de Recerca en Economia de la Salut ( CRES) de la UPF, va ser elegit en el VIè Congrés Mundial, celebrat a Copenhague. Agafarà les regnes de l'IHEA durant el proper congrés mundial, el 2009 a Pequín, i acabarà les seves responsabilitats el 2013, després de les trobades de Toronto i de Sydney (Austràlia). Precisament, la UPF va ser la seu del congrés celebrat l'any 2005.

Guillem López Casasnovas (Ciutadella, 1955), conseller del Banc d'Espanya des del 2005, és també membre del grup d'experts per a la racionalització del finançament de la despesa sanitària, creat per la Generalitat de Catalunya.

És acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya i membre de diferents comissions d'experts: la Comissió Mixta de Valoracions de la Generalitat de Catalunya, el Consell Assessor del Ministeri de Sanitat i Consum, el Consell Assessor de la Conselleria de Sanitat de les Illes Balears i el Consell Assessor del Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya.

El febrer del 2008 va rebre el Premi Ramon Llull que atorga el Consell de Govern Insular de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.