Atrás El Col·legi d'Economistes de Catalunya nomena col·legiat de mèrit el professor Guillem López

10.11.2004

guillem
Guillem López i Casasnovas, professor de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat nomenat col·legiat de mèrit del Col·legi d'Economistes de Catalunya. Aquesta distinció reconeix la seva tasca de recerca en matèries com ara la mesurament de l'eficiència en el sector públic, la revisió del paper del sector públic en general i en l'àmbit sanitari en particular, el finançament de les hisendes territorials o l'impacte de la nova immigració en el territori. També valora la seva activitat docent i mestratge en l'ensenyament de l'economia de la salut i en la Gestió Pública.

L'acte oficial del seu nomenament com a col·legiat de mèrit va tenir lloc l'11 de novembre durant el Sopar dels Economistes, dins de la Jornada dels Economistes 2004, organitzada pel Col·legi d'Economistes de Catalunya i celebrada a Barcelona.

Alguns economistes que anteriorment han rebut aquesta distinció són Antoni Serra Ramoneda, Andreu Mas-Colell, Pasqual Maragall o Josep Oliu, entre d'altres.

Guillem López i Casasnovas (Ciutadella, 1955) és catedràtic d'Economia de la UPF des del juny de 1992. Dins de la Universitat, ha ocupat els càrrecs de vicerector d'Economia i Relacions Internacionals i degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials. Des de 1996 és al capdavant del Centre Especial de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF), des d'on actualment dirigeix el projecte d'avaluació de les polítiques sanitàries de les comunitats autònomes, per encàrrec de la Conselleria de la Presidència de la Generalitat de Catalunya i el BBV. També és membre del grup d'experts per a la racionalització del finançament de la despesa sanitària, creat per la Generalitat de Catalunya el juliol passat.

Des de l'any 2002 és acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. També és membre de la Comissió Mixta de Valoracions de la Generalitat de Catalunya, així com del Consell Assessor del Ministeri de Sanitat i Consum, del Consell Assessor de la Conselleria de Sanitat de les Illes Balears i del Consell Assessor del Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya.

L'any 2000 va rebre el premi de la Societat Catalana d'Economia per la seva recerca sobre el dèficit fiscal de Catalunya amb l'Estat, i el 2001 el Joan Sardà Dexeus al millor llibre d'economia per la publicació de La sanitat catalana i els seus referents en països desenvolupats.