Atrás Sons de Barcelona guanya el premi europeu EngageU

Sons de Barcelona guanya el premi europeu EngageU

Entre les cent propostes candidates, aquesta idea original del GTM, ha estat considerada una de les tres iniciatives universitàries més innovadores per a la difusió del coneixement a la societat.
01.05.2012

engageUlogo Avui s'han fet públics els resultats del certamen Engageu. Entre les cent propostes candidates al premi, Sons de Barcelona, una idea original del Grup de Tecnologia Musical (MTG) -grup de recerca dirigit per Xavier Serra- conjuntament amb la Fundació Phonos -agregació estratègica del projecte CEI UPF- ha estat considerada pel jurat expert i per les votacions populars una de les tres iniciatives universitàries més innovadores per a la difusió del coneixement a la societat.

engagesons La  proposta Sons de Barcelona del MTG té per objectiu despertar entre la població general l'interès per les tecnologies musicals a través dels sons ambientals de la vida quotidiana i de la variabilitat d'elements sonors que conté una gran ciutat com Barcelona.

L'activitat es desenvolupa mitjançant tallers creatius adreçats a estudiants, entitats culturals i ciutadans i tot aquell que hi estigui interessat. Els registres sonors obtinguts són compartits a través de la plataforma desenvolupada pels membres del GTM, Freesound, una base de dades en xarxa col·laborativa i social.

EngageU és una competició europea per decidir els projectes universitaris més innovadors per a la difusió del coneixement entre la societat. S'emmarca dins d' ULab (European Laboratory for modelling the technical research University of tomorrow), un projecte del 7è. PM de la Comissió Europea, en què participen cinc importants universitats tècniques europees: Madrid (Espanya), Torí (Itàlia), Munic (Alemanya), Paris (França) i Oxford (Regne Unit).

Els premis estan dotats amb 5.000 euros per cadascuna de les tres millors iniciatives de difusió del coneixement en un centre universitari europeu.

Les altres dues iniciatives guanyadores, conjuntament amb Sons de Barcelona del MTG, han estat Active Science - Young people engaged in science i Centre of the Cell. A més, atesa la qualitat dels projectes, el jurat ha decidit atorgar tres distincions més que han estat per a les iniciatives Seeking perfection, Maths busking i Staging Files - a Public History Project at the University of Bremen. Tots ells estan convidats a la cerimònia de lliurament dels guardons i les distincions que tindrà lloc a Oxford (Regne Unit), el proper 8 de juny del 2012 .

Altres e-notícies relacionades:

Tres iniciatives de la UPF, candidates al premi EngageU de difusió del coneixement