Atrás La UPF obté 57.000 euros en projectes de millora de la qualitat docent

La UPF obté 57.000 euros en projectes de millora de la qualitat docent

En el marc dels ajuts convocats per l'AGAUR per millorar la qualitat docent a les universitats catalanes, sis projectes de la Universitat coordinats per Carmen López, Oriol Amat, María Morrás, Jordi Pérez, Maria Dolors Cañada i Ester Oliveras rebran finançament.
22.05.2011

aula_estudiantsEn el marc dels ajuts per al finançament de projectes per millorar la qualitat docent a les universitats catalanes per a l'any 2010 (MQD), convocats per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya, sis projectes de la UPF pertanyents a diferents àmbits de coneixement han obtingut un total de 57.000 euros, que es destinaran a la millora de la docència a la Universitat.

La convocatòria, la resolució de la qual s'ha fet pública recentment, enguany estava dotada amb una partida total de 531.975 euros. Si tenim en compte les convocatòries que van del 2006 al 2010, a la Universitat li han estat atorgats 34 ajuts a projectes per un total de 257.640 euros.

L' objectiu de la convocatòria és concedir ajuts per al finançament dels projectes que tinguin com a finalitat la millora de la qualitat docent, en especial els projectes que vagin adreçats a millorar el nivell de formació que assoleixen els estudiants, així com també el rendiment acadèmic en les titulacions. L'avaluació i selecció dels projectes es fa d'acord amb els mecanismes i criteris que s'estableixen a la convocatòria i l'avaluació prèvia a la selecció la fan òrgans externs i experts de la comunitat científica.

Poden beneficiar-se d'aquests ajuts els equips de professorat universitari, formats per un mínim de quatre persones, o bé equips estables de professorat que treballin en projectes per a la qualitat docent en centres, facultats, departaments o altres estructures universitàries de Catalunya.

Relació dels sis projectes de la UPF seleccionats

Els professors responsables, títol del projecte seleccionat i import atorgat, són els següents:

- Camen López, docent del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, pel projecte "Pràctiques Externes i Treball de Fi de Grau: impacte i avaluació a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF" (11.000 euros).

- Oriol Amat, professor del Departament d'Economia i Empresa, amb "Impacte del Curs d'Introducció a la Universitat de la UPF: desenvolupament de competències d'adaptació a la universitat" (10.000 euros).

- María Morrás, professora del Departament d'Humanitats, amb "Per una tutoria efectiva al nivell de Postgrau: Funcions i competències de tutors i supervisors" (9.000 euros).

- Jordi Pérez, docent del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, per "Foment de les competències científiques a través del Treball fi de grau d'estudiants de Biologia Humana i de Medicina" (9.000 euros).

- Maria Dolors Cañada, professora del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, per "Les tutories d'assignatura: una eina per a promoure l'autonomia dels aprenents en l'àmbit de les llengües i la traducció" (9.000 euros).

- Ester Oliveras, docent del Departament d'Economia i Empresa, amb "Implantació dels Grups de Suport a l'Aprenentatge (GSA)" (9.000 euros).

Així mateix, un altre projecte conjunt entre les universitats catalanes (UAB, UPC, UB, URV, UdG, UdL, UOC, UPF) "Marc de Referència Competencial pel disseny dels Programes de Formació Docent per al Professorat Universitari " en el qual participa el Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent (CQUID) ha obtingut també un ajut d'11.000 euros.