Atrás La Unió de Correctors nomena el professor Daniel Cassany com a soci d'honor

La Unió de Correctors nomena el professor Daniel Cassany com a soci d'honor

La UniCo li fa aquest reconeixement per les seves investigacions en el camp de la comunicació escrita i de l'ensenyament de la llengua i per la seva llarga trajectòria acadèmica en aquests àmbits.
26.02.2009

L'acte de nomenament del professor Daniel Cassany com a soci d'honor de la Unió de Correctors (UniCo) tindrà lloc demà, dissabte 28 de febrer, durant la tercera assemblea de socis que UniCo celebrarà  a l'Ateneu Barcelonés. En aquesta reunió, també es debatrà sobre la situació actual del mercat editorial i de l'ofici de corrector en temps de crisi econòmica. Així mateix, es tractaran temes relacionats amb la incertesa del mercat editorial, els futurs reptes de la associació i el paper actual del corrector al món de l'edició, de les empreses de comunicació i publicitat i de les noves publicacions digitals.

UniCo és una associació professional que acull i defensa els drets dels correctors d'estil, correctors de proves i assessors lingüístics que exerceixen aquests oficis de forma professional. Es troba present a grans ciutats com Barcelona, Madrid, Santiago de Compostel·la, Sevilla, València i Alacant. El que l'associació pretén és aconseguir el reforç i el suport que necessiten tots els professionals de la correcció i també donar major difusió a la feina de supervisió de texts, una tasca requerida cada vegada més en sectors aliens a l'editorial com són la comunicació, la publicitat o el màrqueting.

Daniel CassanyDaniel Cassany, reconeixement a una trajectòria

Llicenciat en Filologia catalana per la Universitat de Barcelona l'any 1984, i doctor en Filosofia i Lletres amb una tesi doctoral sobre lingüística aplicada a l'empresa i activitats de formació de redactors professionals. Des de llavors, ha centrat la seva activitat en l'àmbit universitari, als seus vessants de docència i investigació.

Des de l'any 1993, és professor titular d'Anàlisi del Discurs en llengua catalana al Departament de Traducció i Filologia de la UPF. A més, és docent a la Facultat de Traducció i Interpretació, en matèries d'anàlisi del discurs, redacció, ciències del llenguatge i discurs especialitzat. Ha col·laborat també amb els ministeris d'educació de Catalunya, Galícia, País Basc, Espanya, Argentina, Xile i Mèxic en programes de promoció de la lectura i la escriptura.

Daniel Cassany ha publicat una desena de llibres sobre comunicació escrita i ensenyament de la llengua, en català, castellà i portuguès, entre els quals destaquen Descriure l'escriure (1988), Reparar l'escriptura (1993), La cuina de l'escriptura (1993), Construir l'escriptura (1999), Darrere les línies (2006), Taller de textos (2006), Afilar el portallapis (2007), i Ensenyar llengua (1993) com a coautor. Forma part del consell assessor d'unes quinze revistes de Lletres i Ensenyament de la Llengua a l'àmbit hispà. L'any 2008,  va ser el guanyador de la primera edició del premi que atorga la càtedra Telémaco amb l'objectiu de promoure els treballs científics sobre l'experiència i la importància de la lectura, l'escriptura i el desenvolupament de l'hàbit de llegir i escriure, a tots els nivells educatius.

Des de 2004 dirigeix un grup de recerca sobre Literacitat crítica o sobre la comprensió i la producció de la ideologia. Ha estat conferenciant i professor convidat de postgraus, mestratges i doctorats a universitats i institucions de més de 20 països, d'Europa, Amèrica i Àsia.