Atrás La Pompeu Fabra escala 42 posicions en el QS World University Rankings

La Pompeu Fabra escala 42 posicions en el QS World University Rankings

La UAB i la UB es mantenen com a únics centres espanyols al "top 200"

11.09.2012

QSRankingLa Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha pujat 42 llocs respecte el QS World University Rankings de l'any passat, passa de la posició 308 a la 266. La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la de Barcelona (UB) es troben entre les 200 millors del món (176 i 187, respectivament), mentre que la Politècnica de Catalunya (UPC) ocupa la posició 350.

Pel que fa a la resta de l'estat, els centres que apareixen són l' Autònoma de Madrid (206), la Complutense de Madrid (UCM) (226), la Carlos III (343) i la de Navarra (359). Més enllà de la posició 400, el rànquing engloba les universitats en blocs de 50, per la qual cosa la Politècnica de València apareix a la 401-450; i la Politècnica de Madrid, Granada, Salamanca, Santiago de Compostel·la i València apareixen entre els llocs 451-500.

La Universitat de Saragossa es troba al tram 501-550, i la de Sevilla al 551-600, mentre que més enllà de la posició 600 hi ha la Universitat d'Alcalà i la de Múrcia.

En el panorama internacional, el Massachusetts Institute of Technology (MIT) ha arrabassat el primer lloc a Cambridge, mentre que Harvard ha quedat com a tercera universitat del món. El MIT ha estat catapultat a la primera posició pels seus excel·lents resultats pel que fa a citacions i a proporció dels estudiants per càtedra així com per l'increment de les seves facultats internacionals.