Atrás La Marató de TV3 impulsa quatre projectes de recerca del CEXS

La Marató de TV3 impulsa quatre projectes de recerca del CEXS

El 5 de novembre es va celebrar l'acte de lliurament dels premis als equips investigadors que rebran finançament gràcies als ajuts obtinguts a La Marató 2011 sobre regeneració i trasplantament d'òrgans i teixits.
21.11.2012

El 5 de novembre es va celebrar l'acte de lliurament dels premis als equips investigadors que rebran finançament gràcies als ajuts obtinguts a La Marató de TV3 del 2011 sobre regeneració i trasplantament d'òrgans i teixits.

fotomarato2012Un total de 8 milions d'euros impulsaran els propers tres anys vint-i-nou projectes de recerca, quatre dels quals es duran a terme al Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF, per investigadors, tres d'ells com a investigadors principals i un com a integrant de l'equip d'investigació.

Projectes seleccionats de recerca experimental

Francisco Aramburu, investigador de la Unitat d'Inmunologia del CEXS és l'investigador principal del projecte "Estimulació de la immunitat innata tolerogènica i antiinflamatòria com a nova teràpia cel·lular en trasplantaments: paper de la calcineurina i de l'NFAT5", que durà a terme amb el Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre de recerca adscrit i participat per la UPF i amb el Centro Nacional de Investigaciones Cardiovasculares Carlos III. Aquest treball compta amb un pressupost de 400.000 euros.

Fernando Giráldez, cap del grup de recerca en Biologia del Desenvolupament del CEXS, és l'investigador principal del projecte "Correcció genètica i transdiferenciació cap a cèl·lules ciliades de fibroblast procedents de pacients humans anb dèficits d'audició", un treball dotat amb 295.737 euros i que durà a terme amb l'Instituto Biología y Genética Molecular de Valladolid.

Pura Muñoz, investigadora ICREA del CEXS i cap del grup de recerca en Biologia Cel·lular és la investigadora principal i única del projecte "Optimització de la regeneració i de les teràpies de trasplantament de cèl·lules mare en distròfies musculars degeneratives", dotat amb un pressupost de 199.986 euros.

José Miguel López Botet , investigador de la Unitat d'Inmunologia del CEXS, participa en l'equip d'investigadors que durà a terme el projecte "Estudi de la contribució de les cèl·lules NK al rebuig crònic del ronyó trasplantat en resposta als anticossos específics d'HLA, la incompatibilitat genètica i la infecció per citomegalovirus (CMV)" amb un pressupost de 396.705 euros, que està coordinat per l'Institut de Recerca Hospital del Mar i en el que hi participa l'Hospital Universitario Puerta de Hierro de Majadahonda (Madrid).

Projectes guanyadors del grup UPF i participació del PRBB

prbb_vistaDotze dels vint-i-nou projectes cientifics que han rebut el suport de la Marato de TV3 enguany tenen participacio dels centres del PRBB. En total, els projectes dirigits o codirigits per investigadors del CEXS-UPF,  l'IMIM i el CRG, centres adscrits a la UPF, amb el CMRB, centre resident al PRBB,  han estat capacos d'obtenir més de 3,6 dels 8 milions d'euros que ha repartit La Marató.

Projectes, tots relacionats amb el camp de la regeneracio i el trasplantament d'organs i teixits, han estat escollits d'entre els 209 que s'hi van presentar i van ser avaluats en funció de la seva qualitat, la metodologia i la rellevància, per 105 experts procedents de 18 països. La gestió d'avaluació l'ha dut a terme l'Agència d'Informació, Avaluació i Qualitat en Salut, en un procés de revisió d'experts ("peer review") de provada transparència i rigor.

Entre el 1992 i el 2011, els fons obtinguts en La Marató de TV3 han permès finançar 594 projectes de recerca d'excel·lència, tot destinant-hi 93 milions d'euros. D'aquesta manera, la Fundació La Marató de TV3 esdevé la segona font de finançament de la recerca a Catalunya després del FIS (Fondo de Investigación Sanitaria).

Altres e-notícies relacionades:

La Marató de TV3 impulsa dos projectes de recerca del CEXS