Atrás Experts docents es reuneixen a la UPF per parlar sobre el bilingüisme i el multilingüisme

En una escola d'estiu, en què experts internacionals debatran, entre d'altres, sobre els efectes de parlar una segona llengua, els mecanismes responsables de la fluïdesa verbal o com afrontar el multilingüisme en l'educació.
12.09.2011

Experts en bilingüisme i multilingüisme, des de diferents enfocaments disciplinaris i provinents d'universitats d'arreu del món, es congregaran a la UPF per participar en la segona edició de l'Escola d'Estiu de Bilingüisme i Multilingüisme.

homeDel 12 al 15 de setembre està tenint lloc a l'Aula 55.309 (Sala de Graus) de l'edificiRoc Boronat i a l'edifici Tànger del campus de la Comunicació - Poblenou de la UPF, la segona edició de la Barcelona Escola d'Estiu de Bilingüisme i Multilingüisme.

L'escola està organitzatda pel Grup de Recerca ALLENCAM, del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge i patrocinat, a part dels mateixos organitzadors, per la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF, així com per l'AGAUR i Linguamón de la Generalitat de Catalunya.

La professora Carmen Pérez Vidal del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, actua com a co-directora.

Seixanta inscrits provinents de quinze països

L'objectiu d'aquesta escola d'estiu és reunir experts destacats en bilingüisme i multilingüisme, representants de diferents enfocaments disciplinaris, que presentaran els models d'investigació més recents emprats en diferents estudis. Aquests estudis s'abordaran des de diferents perspectives: la psicologia, el cognotivisme, la lingüística, la pedagogia i la vessant sociocultural.

L'escola d'estiu està adreçada a estudiants de grau i postgrau, així com a investigadors interessats a tenir una visió actualitzada del bilingüisme i el multilingüisme en un context acadèmic internacional. Enguany, l'Escola compta amb seixanta inscrits provinents de quinze països.

Diferents aspectes del tema exposats per experts de prestigi internacional

Diferent perspectives del bilingüisme i el multilingüisme que aniran a càrrec dels experts Loraine K. Obler de la University de Nova York (EUA) que oferirà una vessant psicològica a la ponència Bilingualism and aging; Jasone Cenoz de la Universitat del País Basc, San Sebastián que, a partir de les ciències de l'Educació,  afrontarà el tema de Multilingualism and multilingual education: from monolingual to multilingual perspectives; des d'una orientació més lingüística Istvan Kecskes de la State University de Nova York (EUA) presentarà L'efecte de la segona llengua a la primera; Pieter Muysken de la Radboud University de Nijmegen (Holanda) parlarà de Remodelant el code-switching, és a dir, afrontarà el tema des d'una vessant sociocultural i, finalment,  des d'una perspectiva de caire cognitiu l'escola compta amb Norman Segalowitz de la Concordia University de Montreal (Canadà) que impartirà el tema: Els mecanismes cognitius que subjeuen a la fluïdesa.

L'escola d'estiu inclou un taller doctoral en què els participants tindran l'oportunitat de presentar els seus propis treballs de recerca i que estarà moderat pels professors  de la UPF Carmen Pérez-Vidal investigadora del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, i Albert Costa,  investigador ICREA i cap del grup de recerca en Producció del Llenguatge i Bilingüisme (SPB) del  Department de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, i que tindrà lloc el dijous a la tarda de 15:00 a 17:30 hores.

Altres e-notícies relacionades:

La UPF organitza la primera edició de l'Escola d'Estiu de Bilingüisme i Multilingüisme