Atrás Es constitueix el comitè per a la recerca i la innovació responsable en el marc de la millora de les capacitats cognitives

Una iniciativa organitzada per l'Observatori de Comunicació Científica del Departament de Comunicació,  en el marc del projecte NERRI, un projecte del 7è. Programa Marc de la Comissió Europea, que s'ha celebrat els dies 25 i 26 de novembre al campus del Poblenou.
03.12.2013

Els dies 25 i 26 de novembre, l'Observatori de la Comunicació Científica (OCC) del Departament de Comunicació de la UPF va organitzar una reunió del consorci del projecte NERRI (Neuro-enchancement: Responsible Research and Innovation), un projecte del 7è. Programa Marc de la Comissió Europea, en el decurs de la qual es va constituir el Comitè Espanyol per al Recolzament de la Recerca i la Innovació Responsables en el marc de la neuromillora.

NerriEl dia 25, al matí, va tenir lloc la constitució del Comitè Espanyol de Suport a la Recerca i la Innovació Responsables en el marc de la Neuromillora.

A l'acte van participar representants de diferents centres i associacions, i es va definir el grau d'implicació de cada un d'ells en les activitats de mobilització i aprenentatge mutu (MML) que s'organitzaran durant l'any 2014 en el marc del projecte NERRI.

Els membres del comitè es van comprometre a maximitzar la difusió de les activitats i la implicació de la ciutadania en les mateixes.

Les entitats que conformen aquest comitè són la Asociación Española de Comunicación Científica (AECC), la Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), la Obra Social "la Caixa", l'Observatori de Bioètica i Dret, el Centre de Regulació Genòmica (CRG), el Institut Municipal d'Educació de Barcelona,  Starlab,  Jausas Abogados,  Forética, el European Patinents Forum(EPF), Ikerbasque, i el grup de recerca de la UPF: Synthetic, Perceptive, Emotive and Cognitive Systems group (SPECS) del DTIC.

A més, la Universitat Pompeu Fabra va acollir al campus del Poblenou més de trenta membres del consorci del projecte NERRI, provinents d'onze països participants. A la reunió es van exposar els progressos assolits en el primer any del projecte i es van establir les bases de les accions que es duran a terme en un futur pròxim.

El resultats de les activitats derivades del projecte s'integraran en documents i accions que seràn traslladats a la Comissió Europea i difosos àmpliament entre les participants xarxes de comunicació europees.

nerrilogoUn projecte per a la recerca i innovació responsables de la salut neurològica

NERRI (Neuro-enchancement: Responsible Research and Innovation) és un projecte de tres anys de durada (2013-15), finançat per la Comissió Europea en el 7è Programa Marc. Està coordinat per Ciència Viva, la principal xarxa portuguesa de comunicació científica i formen part del seu consorci divuit organismes d'onze països diferents.

El principal objectiu de NERRI és aplicar el concepte de recerca i innovació responsables al camp de la " neuromillora", una àrea de recerca centrada en la cerca de tractaments i aplicacions per millorar les capacitats cognitives de les persones sanes.