Atrás Enginyers graduats a l'ESUP que treballen a l'estranger inauguren el curs acadèmic

Provenen d'empreses alemanyes, irlandeses i nord-americanes, i van exposar les seves experiències professionals als estudiants de l'Escola Superior Politècnica en la lliçó inaugural del curs acadèmic 2010-2011, el 18 de novembre.
16.11.2010

esup20102011El 18 de novembre, a les 10:45 hores, l'auditori del campus de la Comunicació  - Poblenou de la UPF, va acollir l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2010-2011 per als estudis de l'Escola Superior Politècnica (ESUP), centre docent que enguany celebra els seus 10 anys de singladura: " 10 anys enginyeries TIC".

En aquesta ocasió la lliçó va tenir un caràcter eminentment empresarial i pràctic perquè es van convidar antics alumnes graduats a l'ESUP que treballen a l'estranger en companyies punteres de l'àmbit de les TIC.

Van presidir l'acte, Alejandro Frangi, director de l'ESUP; Rafael Pous, secretari acadèmic de l'ESUP i Enric Peig, sotsdirector de Professorat i Ordenació Acadèmica de l'ESUP.

Els ponents convidats van ser Jara Pascual, enginyera en telecomunicacions analista de BTD International Consulting (Alemanya); Andreu Ramírez, enginyer informàtic provinent de Siemens (EUA), Àlvar López i Iban Vázquez, enginyers en telecomunicacions associats de Google a Irlanda, tot ells van exposar les seves experiències professionals als futurs professionals.

En aquest curs 2010-2011, 244 nous alumnes cursaran el primer curs en un dels tres graus adaptats a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior: Grau en Enginyeria en Informàtica (85); Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals (88) i Grau en Enginyeria Telemàtica (71).

Trajectòries professionals dels ponents

Els ponents convidats per a l'acte d'inauguració del nou curs acadèmic tenen una consolidada experiència en empreses punteres del sector del mercat nacional i internacional.

Jara Pascual, després de graduar-se en Enginyeria de Telecomunicacions a la UPF (2008), va treballar a Barcelona,  primer en diferents multinacionals i després va entrar a BTD International Consulting AG, com a directora de projectes d'enginyeria de les comunicacions a Munich (Alemany), lloc en què treballa des del 2009.

Andreu Ramírez,  un cop acabats els seus estudis d'Enginyeria a la UPF (2009),  va tenir l'oportunitat de treballar a Technicolor (EUA), dissenyant i desenvolupant una interfície gràfica. Després,  es va incorporar a Siemens (EUA) desenvolupant un prototip d'automatització. Quan torni al nostre país, té previst incorporar-se TVE.

Ibán Vázquez,  després d'acabar la seva enginyeria en telecomunicacions a la UPF (2007) va treballar d'analista a Accenture, una companyia multinacional que està present a 120 països;  de consultor a Daily Telecom (Itàlia) i, actualment, treballa com a tècnic associat a Google Dublín (Irlànda).

També provinent de Google Irlanda, Àlvar López treballa amb l'equip de Search Quality, en el qual s'ocupa de mantenir la integritat dels resultats de cerca i evitar així que els usuaris trobin spam. Va cursar el doble itinerari d'Enginyeria Tècnica de Telecomunicació i tot seguit Enginyeria de Telecomunicació (2006) a l'ESUP.

Enginyeries TIC a la UPF

L'Escola Superior Politècnica ofereix aquest curs 2010-2011 tres graus adaptats al nou Espai Europeu d'Ensenyament Superior: Grau en Enginyeria en Informàtica; Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals i Grau en Enginyeria Telemàtica. Una clara aposta per la vessant més humana i més interdisciplinària de l'Enginyeria a Catalunya.

Els nous graus en Enginyeria de la UPF formaran professionals capaços de desenvolupar-se en àrees interdisciplinàries i en sectors emergents gràcies a la immersió decidida dins les noves tecnologies. Xarxes i serveis; comunicació multimèdia; intel·ligència artificial; biomedicina computacional; entreteniment digital, entre d'altres són alguns dels àmbits que incorporen els programes acadèmics dels nous graus.