Atrás Els creadors del reactable, premi Ciutat de Barcelona multimèdia

Els creadors del reactable, premi Ciutat de Barcelona multimèdia

06.02.2008

Sergi Jordà, Günter Geiger, Marcos Alonso i Martin Kaltenbrunner, membres del Grup de recerca en Tecnologia Musical ( GTM) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, han estat guardonats amb el premi Ciutat de Barcelona 2007 en la categoria multimèdia per la creació de l'instrument reactable , un nou instrument musical que incorpora música, imatge i interactivitat. Els premis Ciutat de Barcelona 2007 es lliuraran al Palau de la Música Catalana el proper 13 de febrer.

El jurat del premi, format per Rosa Franquet (presidenta), Xavier Serra, Artur Serra, Antoni Esteve-Avilés i Carmen Garrido, per unanimitat, ha valorat molt especialment la contribució d'aquesta innovadora creació en la projecció internacional de Barcelona en el camp de les arts. L'invent ha causat un fort impacte en l'àmbit musical i ha estat emprat per artistes com ara el compositor català Guillamino i l'artista islandesa Björk, que l'ha incorporat en la seva gira mundial en la promoció del seu darrer disc (últimament a Sydney, Austràlia).

Aquest és el segon premi que reben els investigadors en pocs dies. En el decurs de la conferència MIDEM, una important representació de professionals del sector de la indústria discogràfica i musical, van votar el reactable com el projecte més innovador del 2007 al món.

Recordar igualment que, en l'edició del premi Ciutat de Barcelona del 2005, el GTM ja va ser guanyador d'aquest guardó en la mateixa categoria per la creació del Freesound Project , una comunitat en línia que facilita l'intercanvi de qualsevol tipus de so, un projecte que Google Research va decidir el darrer any impulsar.

El GTM, integrat dins de l'Institut Universitari de l'Audiovisual ( IUA) de la UPF, es va crear l'any 1994 i al llarg del temps s'ha especialitzat en les tecnologies de processament d'àudio i les seves aplicacions en el camp de la música i el multimèdia. Amb més de 40 investigadors, el MTG contribueix a la millora de les tecnologies d'interès musical duent a terme una recerca competitiva a nivell internacional i transferint els seus resultats a la societat .

Altres e-notícies relacionades:

El reactable rep el premi al projecte més innovador al MIDEM, la fira més important de la indústria musical europea