Atrás Una lliçó sobre fisiologia inaugura el grau en Biologia Humana

Una lliçó sobre fisiologia inaugura el grau en Biologia Humana

El 5 d'octubre, a les 12.00 hores, a la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, a càrrec de Constancio González Martínez, catedràtic de Fisiologia a la Universitat de Valladolid.
02.10.2012

El 5 d'octubre, a les 12.00 hores, a l'aula 61.103 del primer pis de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF se celebrarà la inauguració del nou curs 2012-2013 del grau en Biologia Humana de la UPF.

Per a la conferència inaugural del grau en Biologia Humana del present curs acadèmic, la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida ha convidat al professor Constancio González Martínez, catedràtic de Fisiologia de la Universitat de Valladolid, per impartir la lliçó " Medio siglo de avances en el conocimiento de los mecanismos de la función del cuerpo carotídeo" . El ponent serà presentat per Joaquim Gea, degà de la Facultat.

fbiolotoponent2Constancio González Martínez,  natural de Renedo de Valderaduey (Leon) és catedràtic de Fisiologia de la Universitat de Valladolid, centre en què dirigeix la Unitat de Fisiologia Cel·lular i Molecular. Al 2011 va se guardonat amb el Premio Castilla y León de Investigación Científica y Técnica. El seu grup ha rebut també el Premio Severo Ochoa de Investigaciones Biomédicas (1999) i el Premio de la Real Academia de Medicina y Cirugía de Valladolid (2009). El professor González és membre de l'Editorial Board del Respiratory Physiology and Neurobiology i del Journal of Physiology.

La seva línia de recerca se centra en la fisiopatologia de la sensibilitat a l'oxigen, i més concretament a la quimiorrecepció arterial a la caròtida. L'objectiu actual dels seus treballs és definir a nivell molecular els mecanismes implicats en la detecció i transducció hipòxica en diverses estirps cel·lulars. Es autor d'uns 180 articles publicats a revistes internacionals d'elevat factor d'impacte i de nombrosos capítols de llibre.

Altres e-notícies relacionades:

A. Pérez Jurado inaugura el curs del grau en Biologia Humana