Atrás Quatre persones vinculades a la UPF reben la Creu de Sant Jordi

Quatre persones vinculades a la UPF reben la Creu de Sant Jordi

19.09.2006

Aquest reconeixement, que enguany han rebut 62 persones i 15 entitats, distingeix persones i institucions pels seus mèrits i per haver prestat serveis destacats a Catalunya en defensa de la seva identitat, o, més generalment, en el pla cívic i cultural.
beato
Miguel Beato del Rosal (Salamanca, 1939), metge i investigador, és actualment director del Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre adscrit a la UPF. Ha estat guardonat per la "seva destacada trajectòria en l'àmbit de la recerca, concretament en l'estudi de processos de mutació en determinats tumors cancerígens".

fontana
Josep Fontana Lázaro (Barcelona, 1931), catedràtic emèrit d'Història de la UPF i director de l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens Vives des de l'any 1992, rep la Creu de Sant Jordi pels "seus mèrits al servei de la universitat pública en els àmbits de la docència i la recerca". A més d'historiador amb projecció internacional, ha realitzat una extensa recerca fonamentalment en els models de transició de l'antic règim cap el capitalisme.

mascolell
El professor Andreu Mas-Colell (Barcelona, 1944) ha estat guardonat "pel prestigi internacional de la seva trajectòria com a catedràtic d'Economia a les universitats de Berkeley, Harvard i Pompeu Fabra", així com per la seva tasca en l'àmbit de la recerca, que destaca "per les seves aportacions a la teoria de l'equilibri general, la política de preus de les empreses públiques o el paper de l'estat en l'economia".

rocajun
D'altra banda, a Miquel Roca i Junyent (Cauderan, França, 1940), professor convidat de Dret Constitucional a la UPF, se li reconeix "el seu paper rellevant en la història recent de Catalunya, des de l'inici de l'activitat en els moviments universitaris antifranquistes fins a la consolidació de l'autogovern i de la democràcia al conjunt de l'Estat".