Atrás Mara Dierssen va impartir la lliçó inaugural del grau en Biologia Humana

Mara Dierssen va impartir la lliçó inaugural del grau en Biologia Humana

Com a professora col·laboradora del CEXS-UPF i investigadora del Centre de Regulació Genòmica, l'1 d'octubre, va pronunciar la lliçó "¿El conocimiento científico puede cambiar la sociedad?. Reflexiones sobre la investigación traslacional en neurociencia".
28.09.2010

llicobiol2010La Facultad de Ciències de la Salut i de la Vida enguany ha convidat a la professora Mara Dierssen per impartir la lliçó inaugural del Grau en Biologia Humana del curs acadèmic 2010-2011: "¿El conocimiento científico puede cambiar la sociedad?. Reflexiones sobre la investigación traslacional en neurociencia".

L'acte va tenir lloc l' 1 d'octubre, a les 12.00 hores, a la Sala Marull (Dr. Aiguader 80, Barcelona). va estar presidit per Emma Rodero, Vicerectora d'estudiants de la UPF i va intervenir Jordi Pérez, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF.

Mara Dierssen, neurobiòloga i investigadora del grup de Fenotipació Neuroconductual de Models Murins de Malalties al Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre de recerca adscrit a la UPF, ha rebut en el decurs de la seva carrera professional múltiples  distincions. Una de les més recents ha estat el Premi Internacional Sisley-Jerome Lejeune (2009). El premi li va ser lliurat el passat 21 de juny al Museu d'Història de la Medicina de París per la seva contribució a l'avanç de la recerca terapèutica en malalties genètiques que afecten al desenvolupament cognitiu.

dierssenLa ponent va parlar de l' abordatge traslacional de la investigació, una perspectiva de recerca pensada des de la ciència bàsica cap a la medicina clínica i assistencial. Un posicionament des del qual la recerca biomèdica es concep amb el propòsit de ser aplicada per millorar la salut i la qualitat de vida de les persones.

En aquest sentit, Dierssen estudia les alteracions cognitives i de comportament que es produeixen en el desenvolupament del cervell en models murins per tal d'estudiar malalties greus que afecten a les persones com ara la síndrome de Down o l' Alzheimer.

Una altra faceta en què Mara Dierssen ha destacat en el decurs de la seva trajectòria professional és en la seva preocupació per divulgar el coneixement científic i fer-lo accessible a la societat. La seva participació activa i constant en activitats de comunicació social de la ciència, com ara la Setmana Internacional del Cervell, els cafès científics o la seva col·laboració amb els mitjans de comunicació ( Singulars, TV3, 2009) en temes d'interès general relacionats amb la neurociència,  l'ha portat a merèixer diverses distincions en aquest àmbit com ara el Premi Laura Iglesias de divulgación científica 2008 que atorga la Consejería de Familia e Igualdad de Oportunidades de la Junta de Castilla y León,  i el premi Nacional de Pensament i Cultura Científica (2008), entre d'altres.

Característiques del grau en Biologia Humana

El grau en Biologia Humana de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF s'imparteix al campus del Mar de la UPF i té com a objectiu primordial formar professionals amb competències específiques i genèriques per desenvolupar amb èxit activitats professionals a la indústria farmacèutica i biotecnològica i als laboratoris d'anàlisis clíniques o ambientals i que, alhora, puguin liderar la recerca biomèdica del futur, tant en el món acadèmic com en el de la indústria.

El Grau en Biologia Humana, és un títol homologat i adaptat a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES) de quatre anys de durada, amb una càrrega lectiva de 240 crèdits ECTS. El seu Pla d'Estudis es caracteritza per tenir un mòdul de pràctiques professionalitzades de caràcter extern (14 crèdits), a més de les corresponents assignatures bàsiques i obligatòries, i un mòdul de mobilitat o matèries optatives (16 crèdits). És una proposta acadèmica innovadora a l'Estat i des dels seus inicis constitueix un referent per als futurs graus en biomedicina.

Altres e-notícies relacionades:

David Comas va pronunciar la lliçó inaugural del grau en Biologia Humana