Atrás Gøsta Esping-Andersen ha estat elegit membre de la British Academy

Gøsta Esping-Andersen ha estat elegit membre de la British Academy

Catedràtic de Sociologia del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, i Icrea Academia,  ha estat distingit per les seves rellevants aportacions a l'àmbit de les ciències socials.
26.07.2010

Gosta EspingL'Acadèmia Nacional Britànica de les Humanitats i les Ciències Socials acaba de nomenar 54 nous membres, 15 dels quals són membres corresponsals que exerceixen fora del Regne Unit,  i un membre Honorari.

Gøsta Esping-Andersen, catedràtic de Sociologia del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF,  i Icrea Academia, ha estat elegit membre corresponsal d'aquesta prestigiosa societat científica per les seves aportacions als àmbits de la demografia, el benestar, i la transformació de les relacions de gènere en les societats avançades.

La British Academy està integrada per uns 900 acadèmics i és la institució nacional britànica més important en l'àmbit de les Humanitats i les Ciències Socials. Té com a principal objectiu reconèixer i donar suport de l'excel·lència en humanitats i les ciències socials,  dins i fora del Regne Unit, per tal de facilitar la col·laboració internacional de caire multidisciplinar.

El professor Gøsta Esping-Andersen , format com a científic a la Universitat danesa de Copenhaguen i doctor en Sociologia per la Universitat de Wisconsin (EUA), va ser nomenat doctor honoris causa per la Universitat de Roskilde de Copenhaguen el setembre de 2001. Abans de la seva incorporació al Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, ha estat professor a la Universitat de Harvard (1978-85), al Science Center de Berlín (1985-86), a la Universitat Europea de Florència (1986-1994) i a la Universitat de Trento (1994-2001).

Les seves línies de recerca actuals són els canvis comparats en l'evolució de l'ocupació, la llar i la desigualtat social als països avançats, així com també les polítiques públiques comparades.

És membre del Consell Científic de l'Institut Juan March (Madrid), i va ser membre del U.S. Social Science Research Council. També és membre del consell editorial de nombroses publicacions científiques, entre les quals cal destacar: European Sociological Review , European Journal of Industrial Relations , Stato e Mercato , South European Society and Politics , Work, Employment and Society , New Political Economy , i Journal of European Social Policy. Ha rebut encàrrecs de treball de diverses organitzacions internacionals (United Nations, World Bank, OECD) i de governs locals (de Portugal i de Bèlgica, ambdós en relació amb el seu període presidencial de la Unió Europea).

Entre les seves publicacions, a més de nombrosos articles,  cal destacar: Social Foundations of Postindustrial Economies (1999, traduïda a l'italià, al japonès i a l'espanyol), Why De-regulate Labour Markets? (amb Marino Regini, 2000), Welfare States in Transition (1996), Changing Classes (1994), The Three Worlds of Welfare Capitalism (1990, traduïda al xinès, al francès, al japonès i a l'espanyol), Why We Need a New Welfare State? (2003), Family Formation and Low Fertility (2006); Trois Lecons sur L"Etat Providence (amb Bruno Palierm, 2008) ; Incomplete Revolution (2009).

Ja en el 2007, el professor Esping-Andersen va ser elegit membre honorari estranger de L'Acadèmia Americana de les Arts i les Ciències (AAAS), l'associació científica més gran del món.