Atrás Carles Singla obté el Premi Joan Givanel i Mas de Comunicació Social de l'IEC

Carles Singla obté el Premi Joan Givanel i Mas de Comunicació Social de l'IEC

26.05.2005

Carles Singla, professor del Departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UPF, ha obtingut recentment el Premi Joan Givanel i Mas de Comunicació Social, atorgat per l' Institut d'Estudis Catalans (IEC), amb un treball que resumeix la seva tesi Mirador (1929-1937). Un model de periòdic al servei d'una idea de país.

El lliurament d'aquest guardó, que s'emmarca en la convocatòria general de premis Sant Jordi 2005, LXXIV Cartell de premis i borses d'estudi, de l'IEC, va tenir lloc el passat 29 d'abril.

La tesi doctoral, que Singla va presentar a la Universitat l'any 2003, va estar dirigida pel també professor del Departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UPF Josep Maria Casasús. Proposa que el setmanari Mirador, publicat a Barcelona entre el 1929 i el 1937 i fundat per Amadeu Hurtado, advocat i polític, constitueix la introducció en el periodisme català d'un nou model que trenca amb el doctrinarisme preponderant fins a aquell moment. Conclou que aquesta publicació no pretén convèncer, sinó orientar, sobretot en el terreny cultural, però també en temes de política i societat.

El treball parteix d'un buidatge exhaustiu del setmanari i combina l' anàlisi quantitativa dels usos dels gèneres i temes amb l' anàlisi critica del discurs. En aquest darrer camp, destaquen aspectes com ara la voluntat de millora del país, les propostes d'actuacions individuals i col·lectives encaminades a millorar la cohesió social i la defensa del consum de productes culturals autòctons.

El premi Joan Givanel i Mas de Comunicació Social de l'IEC, que enguany arribava a la seva sisena edició, s'ofereix al millor treball d'investigació o d'assaig sobre ciències de la comunicació i està dotat amb 4.200 euros.