Atrás Un acord entre la UPF i una empresa tecnològica promou l'ensenyament i la recerca en enginyeria biomèdica

Un conveni de col·laboració amb ANSYS Inc. posarà a disposició dels futurs estudiants d'una innovadora oferta formativa i dels investigadors un complet programari de simulació computacional.
10.03.2011

Un acord de col·laboració entre la UPF i l'empresa tecnològica ANSYS Inc. proveirà llicències de programaris de simulació per a vint-i-cinc estacions de treball equipades i a disposició d'estudiants i investigadors de l'àmbit de les tecnologies biomèdiques.

figura1 ansysAquest acord impulsat per Alejandro Frangi, degà de l'Escola Superior Politècnica (ESUP), és una extensió d'un acord ja establert amb aquesta empresa i que ara es fa en el context del nou grau en Enginyera Biomèdica que la UPF oferirà en el proper curs acadèmic 2011-2012, un projecte conjunt de l'ESUP i la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF. Aquesta innovadora oferta formativa construeix sinèrgies entre les ciències de la vida, les ciències computacionals i les enginyeries elèctrica i mecànica.

La simulació computacional, una eina essencial per a la Enginyeria Biomèdica

En virtut de l'acord establert, desenvolupadors d'ANSYS Inc. proporcionaran suport tècnic per oferir solucions factibles als complexos problemes biofísics que planteja la recerca en dinàmica de fluids, mecànica contínua, electromagnetisme i la ciència dels materials, conceptes tot ells essencials per al modelatge computacional dels òrgans vitals dels organismes vius. Des d'un punt de vista formatiu, l'accés al programari desenvolupat per ANSYS Inc. permetrà l'estudi de les matèries pròpies de l'especialitat: electromagnetisme, biomecànica, biomaterials, dispositius biomèdics, modelatge d'òrgans, etc.

Una col·laboració que es va iniciar en el projecte @neurIST

La col·laboració entre la UPF i ANSYS Inc. es iniciar el 2006 arrel del projecte @neurIST, un projecte del 6è Programa Marc de la Unió Europea, en el qual l'Alejandro Frangi, coordinador del projecte, va participar com a director del Centre de Recerca en Imatge Computacional i Tecnologies de Simulació en Biomedicina (CISTIB) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF.

figura2 ansysEn aquest projecte el programari de simulació va permetre l'estudi i la simulació personalitzada del flux de sang en els aneurismes cerebrals de centenars de pacients. Aquest mateix programari es va emprar per establir el millor tractament en aquesta mateixa afecció. Una part important d'aquest estudi internacional es va dur a terme a la UPF.

Com a resultat de l'èxit d'aquesta primera col·laboració conjunta establerta en el marc del projecte @neurIST, ara ambdues entitats han decidit estendre més enllà la durada i l'abast d'aquesta col·laboració essent el resultat el recent acord establert entre la UPF i ANSYS Inc. amb finalitats docents i de recerca.

ANSYS Inc. és una empresa reconeguda com a líder en el sector de la tecnologia per a la simulació en tots els camps de l'enginyeria, entre ells el camp de l'enginyeria biomèdica. La missió d'ANSYS Inc. és desenvolupar i donar suport a l'enginyeria de programari de simulació per a la predicció del comportament i disseny de productes que tenen a veure amb processos que transcorren en entorns reals.

Altres e-notícies relacionades:

El projecte @neurIST entra en la seva fase final