Atrás Set investigadors del Grup UPF rebran ajuts de La Marató de TV3 per investigar sobre les malalties mentals

D'entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha dos del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut i un del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF.
23.11.2009

Gràcies als fons recaptats per La Marató de TV3 de 2008, es dóna llum verda a la realització de set projectes del Grup UPF en l'àmbit de diverses malalties mentals, malalties d'un important impacte social com ara la depressió, el retard mental, el Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat o l' esquizofrènia.

El divendres 20 de novembre va tenir lloc, a la Facultat de Medicina del campus Clínic de la Universitat de Barcelona, l'acte de lliurament dels ajuts als investigadors amb finançament per investigar sobre malalties mentals.  L'acte va comptar amb la presència de la consellera de Salut, Marina Geli, a més d'altres personalitats docents i de la Fundació La Marató de TV3. Enguany s'impulsarà un total de 26 projectes de recerca biomèdica d'excel·lència que seran desenvolupats per 42 investigadors principals i els seus equips, provinents de 35 centres de recerca de Catalunya, gràcies als fons recaptats per la Marató de TV3 de 2008.

Diversos grups de recerca vinculats a la Universitat Pompeu Fabra han presentat propostes que han estat seleccionades per rebre finançament:

Gustavo Deco

Gustavo Deco, cap del grup de recerca en Neurociència Computacional del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, rebrà un ajut de 349.650 euros per dur a terme un projecte conjuntament amb Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), sobre la dinàmica remissió-caiguda de la depressió a través de l'anàlisi dels mapes de connectivitat de Fmri i les seves implicacions per a la teràpia.

Andrés OzaitaAndrés Ozaita, investigador del Laboratori de Neurofarmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) de la UPF, rebrà 55.000 euros per desenvolupar un estudi sobre l'avaluació funcional del sistema endocannabinoide com a diana terapèutica en un model de retard mental.

Jana Selent Finalment, el projecte sobre la modelització in silico de l'acció dels fàrmacs antipsicòtics vers un canvi de paradigma en el descobriment de nous fàrmacs, presentat per Jana Selent, investigadora del Grup de Recerca en Informàtica Biomèdica (GRIB) del CEXS-UPF, rebrà 126.500 euros.

Altres investigadors del grup UPF
podran desenvolupar els seus respectius projectes gràcies a La Marato de TV3 de 2008 centrada en les malalties mentals: Maria Martínez i Mònica Bayés, ambdues investigadores del Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre adscrit a la UPF, pels seus respectius projectes de recerca, així com també Maria Isabel Covas i Jordi Sunyer, investigadors de dos projectes diferents que han merescut finançament, de l'Institut Municipal d'Investigació Mèdica (IMIM), centre adscrit a la UPF.

A la convocatòria d'ajuts a la recerca sobre malalties mentals que la Fundació La Marató de TV3 va obrir el passat mes de febrer, s'hi van presentar 151 projectes amb la participació de 81 institucions de recerca. Entre els mesos de maig i setembre, 131 científics provinents de 17 països han avaluat els projectes en un procés de consemblants (peer review), que garanteix el rigor i la transparència del procés. La Fundació la Marató de TV3 esdevé la segona font de finançament de la recerca a Catalunya en malalties mentals després del FIS (Fondo de Investigación Sanitària).

Altres e-notícies relacionades

La UPF rep dos ajuts de La Marató de TV3 per fer recerca en neurociències