Atrás Lliçó inaugural de Biologia Humana "Trasplantar neuronas: De Frankenstein a la lucha contra las enfermedades neurodegenerativas"

El professor José Ramón Alonso Peña impartirà la lliçó el dijous 4 d'octubre a les 11 h.

02.10.2018

El proper dijous 4 d'octubre a les 11 h tindrà lloc la lliçó inaugural de Biologia Humana del curs 2018-2019 a l'aula 61.228, que tindrà com a títol "Trasplantar neuronas: De Frankenstein a la lucha contra las enfermedades neurodegenerativas". L'encarregat d'impartir-la serà el professor José Ramón Alonso Peña, catedràtic de Biologia de la Universitat de Salamanca i investigador a l'Instituto de Neurociencias de Castilla y León.

Els trasplantaments són una de les estratègies mèdico-quirúrgiques més reeixides de l'últim segle per a algunes malalties i trastorns. D'altra banda, les malalties neurodegeneratives tenen un enorme cost familiar, econòmic i social i tenen en comú la pèrdua selectiva de poblacions neuronals específiques, un dany que acaba per generar problemes funcionals i alteracions al comportament. Podríem substituir a les neurones perdudes? Podem utilitzar neuroblasts o cèl·lules mare i trasplantar-les en el cervell com a estratègia terapèutica? Sobreviuran, es diferenciaran, formaran circuits eficaços, produiran una millora funcional? El seminari presenta la recerca del conferenciant i el seu grup utilitzant diverses estratègies biomèdiques en aquesta línia de treball.