Vés enrere La revista “360upf” publica el seu segon número, que consolida el repàs a l’actualitat de la Universitat amb un format innovador

El nou número inclou, entre altres continguts, reportatges sobre la relació entre la UPF i Barcelona, els nous graus de la UPF i els resultats de la Universitat dins el programa Horitzó 2020. També destaquen entrevistes al director d'UPF Ventures i a una alumni i a estudiants de la Universitat al capdavant de projectes centrats en un còmic sobre ciència i en una app per connectar estudiants i empresa, respectivament.
02.05.2018

La revista digital 360upf, una publicació disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès), i amb una periodicitat bianual, ha publicat el seu segon número (maig 2018). A través d’un format innovador i interactiu, la revista fa un repàs a l’actualitat més destacada de la Universitat, amb reportatges, anàlisi i opinió de professors.

El segon número inclou quatre reportatges sobre temes d’actualitat, com ara la relació entre els campus de la UPF i la ciutat de Barcelona i els nous graus de la Universitat; entrevistes, entre les quals a Àlex Casta, director d’UPF Ventures, Miriam Rivera, alumni UPF i dibuixant de còmic, i Marta MIchans i Iris Pallarol, estudiants i creadores del projecte Appasióname, així com altres seccions habituals.

Els quatre reportatges que trobem se circumscriuen dins de tres seccions diferents: “Campus i ciutat, una simbiosi en constant transformació”, i “Barcelona, un laboratori de luxe per a la docència i la recerca”, formen part de la secció “A fons”, centrada en la relació entre la UPF i Barcelona, i que ve precedida per un escrit de presentació.

El tercer reportatge és “Nous graus per a noves necessitats socials” (Des del campus), en què s’analitzen els principals objectius de les noves titulacions de grau posades en marxa els darrers anys; i finalment, “La UPF es consolida en la Champions de la recerca” (Comunitat), en què es parla dels resultats obtinguts durant el període 2014-2017 en el marc del programa Horitzó 2020.

Les entrevistes (tres en total) també tenen un paper destacat dins de la publicació. Els entrevistats són Jaume Guillamet, assessor de campus i ciutat de la UPF, que completa la informació dels dos reportatges sobre UPF i Barcelona; Àlex Casta, director d’UPF Ventures, una iniciativa de la UPF per incrementar les relacions entre la Universitat i l’empresa (Protagonistes); Miriam Riera, graduada en Biología Humana por la UPF, autora de còmics per difondre la ciencia (Els nostres alumni); i Marta Michans i Iris Pallarol, estudiants de la Universitat, i creadores del projecte Appasióname (Zoom).

Completen els continguts les seccions habituals Foto Tres60, centrada en la fira d’ocupació UPFeina; Calidoscopi, en què sis docents de la Universitat pertanyents a diferents àmbits del coneixement analitzen un tema des de diferents perspectives, i que en aquest número és “La revolució Blockchain”; la secció “Innova”, que inclou quatre vídeos que expliquen solucions creatives per a reptes científics, tecnològics i culturals, centrats en els projectes Sign-Hub, Mneuronic, Heirri i Entomatic, i finalment, un cop d’ull a les notícies essencials de la Universitat.

Amb aquest nou número, la UPF consolida la seva aposta pel format multimèdia, que ja va iniciar amb el primer número, amb vídeos, arxius d’àudio, galeries fotogràfiques i altres elements interactius. El contingut de la revista està disponible a un sol clic i el lector pot anar descobrint les diferents seccions, que es poden convertir en peces autònomes, com si es fullegés una publicació en paper, amb espais diferenciats gràficament que estimulen la lectura.