Vés enrere Un treball del DTIC, entre els cent millors del 2011 segons la revista 'Discover'

Una recerca coordinada per Luca Bonatti, investigador ICREA del Grup de Recerca RICO de la Unitat de Cognició i Cervell sobre les capacitats cognitives dels nadons publicat a Science.
15.01.2012

Cada any,  la prestigiosa revista de divulgació científica Discover Magazine publica les 100 descobertes científiques de més impacte realitzades en set àmbits científics i tecnològics diferents. D'aquesta manera la revista difon els treballs més brillants, de major rellevància i amb més capacitat per canviar el món a través del coneixement.

portadaUn d'aquests treballs correspon al que va coordinar Luca Bonatti, investigador ICREA del Grup de Recerca RICO (Reasoning and Infant Cognition), de la Unitat de Cognició i Cervell del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, dins el tòpic de les Tecnologies Emergents. Un treball que mostra com es produeix el sistema d'aprenentatge infantil a través del modelatge computaciona, que ha estat considerat un dels dotze millors en aquesta categoria i que ocupa la posició quaranta del Top 100.

Discover Magazine destaca la tasca duta a terme pels científics cognitius coordinats per Luca Bonatti, en una recerca que va proposar un model computacional per descriure algunes de les habilitats racionals dels infants des de la seva infantesa i que es va publicar el 27 de maig del 2011 a la revista Science.

Luca Bonatti va coordinar un equip internacional integrat per investigadors del Centre de Desenvolupament Cognitiu i de l'Acadèmia de Ciències de Budapest (Hongria), del MIT i de la Universitat de Califòrnia (EUA), de la Universitat de Venècia (Itàlia) i del CNRS de la Universitat d'Aix-Marseille (França).

Treballs de referència:

Ernö Téglás, Edward Vul, Vittorio Girotto, Michel Gonzalez, Joshua B. Tenenbaum, Luca L. Bonatti, (2011), " Pure reasoning in 12-months-olds as probabilistic inference", Science, 27 de maig, vol. 332, 6033, pp. 1054-1059, doi: 10.1126/science.1196404

Linda Marsa (2011), " Babies may be able to help teach computers common sense", Discovery Magazine, gener-febrer número especial,  publicat en línia el 29 de desembre.

Altres e-notícies relacionades:

Els nadons preveuen esdeveniments futurs de manera racional i precisa