Vés enrere Sessió de formació "Sons, ciència i tecnologia" per a professors de secundària dins el projecte KiiCS

Comença avui, 23 de gener, forma part del programa Sons de Barcelona del MTG i està dins d'una activitat adreçada als centres d'educació secundària per tal de fomentar l'interès pel so, la tecnologia i la ciència en general.
22.01.2013

Avui, dimecres 23 de gener, comença el programa de tallers " Sons, ciència i tecnologia" organitzat pel Grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG) i l'Observatori de la Comunicació Científica (OCC), ambós grups de la UPF. Aquesta iniciativa està emmarcada dins del projecte del 7è. PM  KiiCS, acrònim en anglès d'Incubació del Coneixement en la Innovació i la Creació, i compta amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), la Fundació Phonos i l' Institut Municipal d'Educació de Barcelona (IMEB).

logossessio23Aquesta activitat de caràcter gratuït forma part del programa Sons de Barcelona del MTG, està adreçada als centres d'educació secundària i busca fomentar l' interès pel so, la tecnologia i la ciència en general com a mitjans per a conèixer i incidir en allò que ens envolta.

El projecte, a més, fa èmfasi en la difusió i col·laboració en xarxa mitjançant l'ús de la plataforma Freesound, un portal col·laboratiu per l'intercanvi de sons desenvolupat pel MTG, un grup de recerca que forma part de la xarxa TECNIO.

Física del so i percepció sonora

La sessió d'inici tindrà lloc avui, a les instal·lacions del Campus del Poblenou de la UPF,  i està adreçada a la formació dels professors de secundària que han inscrit als seus alumnes en aquesta activitat. En primer lloc, Agustín Martorell i Emilia Gómez, investigadors del Grup de recerca en Tecnologia Musical, explicaran a quinze docents els mecanismes físics de la producció, l'anàlisi i les característiques perceptives del so.

A continuació, Mara Dierssen, investigadora i neurocientífica del Centre de Regulació Genòmica (CRG), centre participat i adscrit a la UPF, exposarà els processos neurològics que permeten al cervell interpretar la realitat a través de la percepció.

Ficcions sonores, espais imaginaris a través del so

Al llarg dels següents mesos, més de 300 alumnes de secundària tindran l'oportunitat de participar en aquestes incubadores que fusionen sons, música, creativitat i neurociència. L'objectiu final dels tallers és que, mitjançant tecnologies per a l'enregistrament i modificació dels sons, els alumnes transformin un espai concret de la Universitat Pompeu Fabra en un altre espai imaginari a través del so.

Les ficcions sonores que es treballaran seran: espai urbà futur, selva amazònica, paisatge neuronal, Curiosity a Mart i viatge al centre de la terra. Els tallers són impartits per l'equip de Sons de Barcelona, un programa pedagògic al voltant del so que des de l'any 2008 treballa amb escoles i centres culturals de la ciutat.

kiicsartandscienceUna activitat que forma part de KiiCS

Aquesta activitat que uneix música i neurociència forma part del projecte  KiiCS, un projecte europeu del 7è Programa Marc, de tres anys de durada (2012-2014) que està liderat per ECSITE, la xarxa europea de centres i museus científics. Les accions d'aquesta iniciativa pretenen potenciar els processos d'incubació entre l'art i la ciència a través de la interacció de persones creatives, científics i joves, per tal de potenciar la innovació.

Altres e-notícies relacionades:

S'ha constituït el Consorci Local de Barcelona del projecte europeu KiiCS

Sons de Barcelona guanya el premi europeu EngageU

Freesound arriba al milió d'usuaris registrats i Google aposta novament pel projecte