Vés enrere L'ESUP lliura el V Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada

Un treball sobrela generació de funcions matemàtiques per fer cerca automàtica de paraules ha estat el guanyador de la present edició en què han competit trenta-vuit treballs finalistes, tots ells de gran qualitat.
03.07.2011

premi ESUP 2011 L'Escola Superior Politècnica de la Universitat Pompeu Fabra, amb el propòsit comú de potenciar l'interès de l'alumnat de secundària en les àrees de la tecnologia i les matemàtiques, van convocar el V Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada.

El passat 20 de juny, va tenir lloc a l'auditori del campus de la Comunicació - Poblenou de la UPF l'acte de lliurament dels premiats en aquesta cinquena edició i va participar en l'acte Josep Eladi Baños, vicerector de Docència i Ordenació Acadèmica de la UPF.

Han competit trenta-vuit treballs finalistes, tots ells de gran qualitat i el guanyador del primer premi ha estat un treball sobre la generació de funcions matemàtiques per a la cerca automàtica de paraules dins un alfabet " Generating Functions and Searching Automata", de Ferran Alet Puig, estudiant del Centre Aula Escola Europea (Barcelona), dotat amb 600 euros. El segon premi, dotat amb 300 euros, va ser per a Helena Cuesta i Mussarra, provinent de l'Institut Sui de Cardedeu (Vallès Oriental) pel seu treball: " Composició musical i atzar".

La recerca que va merèixer el primer premi s'ha plantejat un repte matemàtic segons els experts difícil d'assolir amb la matemàtica combinatòria convencional. Donat un determinat alfabet, buscar el nombre de paraules amb una certa llargada segueix un determinat patró que el guanyador ha sabut sistematitzar a través d'una sèrie de funcions matemàtiques generades, amb la qual cosa proposa un objecte matemàtic difícil però de gran abast.

Com a reconeixement especial, es van atorgar també els següents cinc accèssits:

• Ona Canals Seix, "Robots humanoides: construcció i disseny d'algorismes de control", de l'IES La Garrotxa d'Olot (Osona).
  • Marina Ciurans Oset, "Nikola Tesla, un visionari incomprès", de l'IES Menéndez y Pelayo (Barcelona).
  • Joan Marc Escudero Vericat, "El poder de la forma", de l'IES Joaquín Bau, de Tortosa (Baix Ebre).
  • Raimon Luna i Perelló, Determinació de l'òrbita de l'asteroide 85989 (1999 JD6), de l'IES Maragall (Barcelona).
  • Cristian Reyes Rodríguez, "De begudes refrescants a energia renovable", de l'IES Pere Fontdevila, de Gironella (Berguedà).

A més de la dotació en efectiu, els autors dels treballs premiats amb el primer i el segon premi, obtindran la gratuïtat de la matrícula per al curs 2011-2012, en cas que l'alumne decideixi accedir a qualsevol dels estudis que ofereix l'Escola Superior Politècnica (Grau en Enginyeria Telemàtica, Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals i Grau en Enginyeria en Informàtica). Els accèssits gaudiran d'un ajut equivalent al 50% de la quantia de la matrícula.

L'Escola Superior Politècnica de la UPF ofereixen el seu suport, tant als professors com als estudiants, en el desenvolupament dels treballs de recerca en l'àmbit cientificotecnològic. Així mateix, l'ESUP també posa a la disposició dels centres de secundària les seves instal·lacions per a la realització de visites guiades.

Altres e-notícies relacionades:

L'ESUP lliura el IV Premi UPF en Enginyeria i Matemàtica Aplicada

Lliurament del I Premi UPF de treball de recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada